W-Link i Japan

Fatboy

Aktiv medlem
W-Link i Japan
Ni som varit i Japan och tagit med transceiver med W-Link funktion, har ni stängt av den? Enligt instruktionsboken är frekvensen W-Link använder förbjuden i Japan. Enligt butiken jag köpte den i behöver inget göras, någon som vet? Det är en ny Mammut Barryvox jag har.
/Mikael

Bilagor

• 757040DD-9ABB-4AD9-B772-E577E09E5EED.jpeg
    757040DD-9ABB-4AD9-B772-E577E09E5EED.jpeg
    161.8 KB · Besök: 339
W-Link i Japan
Med tanke på vilken high chaparral det är på walkie talkies behöver du inte oroa dig för att åka fast iaf.
Butiken tyckte man skulle ha med dokumentation men där står det att det inte är tillåtet, känns ju lite dumt att ta med det. Kanske är bättre att inte ta med bevisen på att olagligt själv 🤔

W-Link i Japan
Jag förstår inte riktigt om du är orolig för att åka fast på något sätt eller om du är fundersam över det etiska med det hela?

Inget av det är nånting du behöver oroa dig för - aldrig varit med eller hört om någon som skulle ha problem med en pulse/barryvox S trots att jag känner högvis med folk som åker med den varje år i Japan, gjort flera säsonger osv osv. Gällande etiska aspekter är det så fruktansvärt svaga signaler att det aldrig kommer kunna påverka nånting. Om du ska in på ett sjukhus kan det kanske vara smart att inte ha transan igång (även om jag känner folk som gjort den varianten också utan några problem eller att någon märkt nånting).

W-Link i Japan
Ville mest veta att det inte är ett problem att ta in den i Japan och det verkar det ju inte vara eftersom du skrev att många gjort det utan problem.
Erfarenhetsmässigt från mitt jobb vet jag att det kan vara svårt att ta med utrustning som sänder på en viss frekvens till ett land där det är förbjudet att använda den frekvensen. Men det är väl förmodligen skillnad på att exportera saker proffesionellt och att ta med som turist.

Senast ändrad:
W-Link i Japan
Har en barryvox pulse. Jag kan stänga av och växla region. Borde du nog också kunna göra.
Hade med den till Japan var inga konstigheter.

Tillbaka
Topp