Har varit i Wagrains grannby, Alpendorf, flera gånger, senast i februari 03.
Branta pister är det tyvärr ont om. Systemet från Alpendorf via Wagrain till Flachauwinkel innehåller bara en svart pist, som går från hösta punkten inom området, mellan Wagrain och Flachauwinkel. Tar du dig iväg till Flachau finns ytterligare några stycken svarta pister. Någon offpist av rang kan du tyvärr inte heller räkna med. Däremot har du en massa röda backar som ligger i skogshöjd och ger omväxlande åkning när de följer naturens nycker.
Wagrain med omnejd är ett utbrett trevligt system för social åkning med kompisar och familj när det finns åkare av olika färdighet i samma grupp. Det österrikiska gemytet är stort och trycket på vissa afterskibarer enormt. Det finns alltid några som inte kommit ur pjäxorna när jag brukar gå hem framåt midnatt.
Mats L.