Wakeboard åkare

HannesK

Ny medlem
Wakeboard åkare
Hej. Jag tänkte fråga vilken standard vi har på wakeåkarna här på FR. Hur många brukar åka och vad klarar ni av?

Senast ändrad:
Wakeboard åkare
jag åker:) och jag sätter typ 180.. snart 360 typ dom flesta grabs o nästan backroll..( workin on it)

Wakeboard åkare
jag åker oxå. jag har bara kört två gånger när jag lånade en wakeboard av en kompis så jag sätter inget än men jag ska köpa en wakeboard till sommarn så då blir det att åka mycket, men jag åker mest vattenskidor

Wakeboard åkare
heelside: backroll, frontflip, fs 180 med dom flesta grabs, bs180 har aldrig lyckats hålla kvar i repet på tantrum men har lyckats landa iallafall =)
Toeside: 180, massa grabbs
Måste jobba på att sätta handlepass trick "constant" i sommar
Åker dock jävligt ojämnt och blir sämre och sämre^^

Wakeboard åkare
Lipe slide , 180,lite grabs och Wake2Wake,nästan tantrum ahha men i år ska jag prova backroll och 360 ;D ! har bara åkt en halv sommar typ så jag är inte så skillad :/

Senast ändrad:
Wakeboard åkare
Låt oss prata Wakeboard här och ta svenskalektionerna någon annanstans, inte sant?
(Oops, I did it again. ;))

//Dr. Snow

Senast ändrad:
Wakeboard åkare
180 samt lite olika grabbar. Satsade på 360 ett antal gånger men slutade när jag slammade huvet i vattnet och fick vatten in i ögat ( 4 real ). Respekt på den elelr? ^^ haha

Wakeboard åkare
Vad får den som är bäst? och sätter mest? finns det något pris? eller e det bara så att alla vill vara kompis med han då?

Wakeboard åkare
Klart man åker, började iof förra sommaren så det är la typ wake to wake, men alla börjar ju nånstans , hoppas på mycket åkning denna sommaren..
Peace

Wakeboard åkare
Så dyrt att åka bara...
Tar ju lätt slut på 30 liters på en eftermiddag.

Har åkt 4 gången än så länge men sätter väll wake to wake, 180 slide samt 180 med luftfärd (dock bara ena hållet), Typ glida en bs 180 och lite småsaker.

Men det kommer! hade sådan kass wake från början... Har nu en Hyperlight M*** något, verkar helt okej! Framförallt har den mer grepp !

Wakeboard åkare
jag åker wakeskate sätter ollie fs 180 boardslide på vågen oliie har vart galet nära på surface 360 alltså 360 snurr på vatten ytan och surface fs 180 åkte wakeboard hela förförra året hittade inget riktig glädje i de så jag bytte lånade då min farbrors wakeboard en hyperlite shaun murray bräda

Wakeboard åkare
typ hs 3a, hs back roll (backflip) å typ massa grabs å sånt men suger hårt på ts airs har itne riktigt fått till dom flygen en men från hs sätter jag det mesta

Wakeboard åkare
kan lite 180s, började hosta blod efter att jag landat med fronten i vattnet vid test av 360 heelside... menne... hur går backroll till?

Senast ändrad:
Wakeboard åkare
wake2wake, 180 hs o ts, ollie 180, 180 backside slide, sen sätter ja väll ngn grab;)
hur mkt höjd behöver man för backroll??

Wakeboard åkare
Ja sätter en del,, men denna tråd verkar lite skrytig så jag låter bli att säga vad jag sätter,,, däremot så har jag ett problem med min wake efter båten, den brusar så snart tappar jag lusten att hålla på, tänker börja igen sen om jag skaffar nån annan båt..

Wakeboard åkare
ja har nyss lärt mej wake-to-wake, 180, pop 180, kan slida runt 180 åt båda hållen, åka fakie, och igår testade jag 3:a(kom runt men klara inte landningen...

Wakeboard åkare
The_Klimp sa:
Ja sätter en del,, men denna tråd verkar lite skrytig så jag låter bli att säga vad jag sätter,,, däremot så har jag ett problem med min wake efter båten, den brusar så snart tappar jag lusten att hålla på, tänker börja igen sen om jag skaffar nån annan båt..
äre båda vågorna?

Wakeboard åkare
Började åka i september 2006.

Jag kör ca 3 ggr / wecka.
Hoppar wake to wake.
Gör ts fs 180, hs fs 180 även switch
Jag räknar med att sätta 360 snart.

Wakeboard åkare
Har åkt som fan me polarna den här sommarn, börja lite förra när vi insåg att enkelskida är väldigt 80... D börjar släppa nu! Kul som fan å ha nått å göra på sommarn oxå!

Ja e ingen större fena på namn men d här e schyssta trick som inte är så komplicerade...

hs fs 180, ts fs 180, hs fs 360, ts fs 180, ts fs 360 nä nu snurra ja bort mig här.... fuck! frontflip, backroll äh skit samma, vem fan bryr sig...

(Bitter efter en hel dag på jobbet)

Allt e skit! D blåser å regnar....

Wakeboard åkare
Kul tråd!
Har åkt i många år faktiskt. Första brädan var en egengjord i playwood.
Tyvärr har det blivit ganska lite senaste åren.

Sätter de flesta (alla?) varianter av 180, FS 360, diverse grabs wake-to-wake.
Har även klarat backflip, men oftast slutar det med plask.

Tillbaka
Topp