Wakeboard köp!

• Trådstartare Trådstartare BigAir
  • Start datum Start datum
B

BigAir

Guest
Wakeboard köp!
Hej!

Tänkte köpa en wakeboard i sommar och kan inte ett skit om det.

Har alldrig testat men tror det är kul, jag har bra erfarenhet av Vattenskidor (kör bara på en skida) och skateboard....

Och nu när man går till affären så finns det ju endel wakes, villken ska man välja?
Vad är bra att tänka på?
Och längder, är det nån speciell längd som med Skidor och snowboard?
Jag är 158 cm lång ungefär.

Nån bra affär eller nån bra sida att beställa från?

Tänkte lägga kring/max 3000 kr.

Wakeboard köp!
Om du ska ha någonting i den prisklassen som är något att ha så bör du nog satsa på begagnat.

-Det är viktigt att satsa på ett par vettiga bindningar som sitter som gjutna. Det spelar ingen roll hur bra brädan är om dina fötter sitter sladdrigt.

För övrigt är det trixigt att köpa bindningar eftersom de är svåra att prova i butik (när du inte får hälla vatten och diskmedel på dem...).
Ett par bindningar som passar får du inte på dig när de är torra (möjligen om det är någon modell med snörning el. dyl.)

Du bör nog ha en bräda som är 130 någonting.

Wakeboard köp!
liquid force och obrien gör riktigt fina grejer. kör med en liquid force team. underbar. köp gärna med tre fenor, ökar stabilitet och möjligheter till att leka mer avsevärt. "ingjutna" fenor funkar bra men inte om du vill ta av fenorna och leka lite utan fenor. precis som killen sa innan, lägg mkt tid på val av bindningar, dem måste sitta bra.

Wakeboard köp!
Det som är viktigt är som sagt bindingerna.
Där finns mycke skit och lite gott om man vill ha bräda+binding till runt 3000 kr.
Om du köper beggat, skall du inte köpa för gamla grejer då bindingerna utväklats mycke dom senaste åren.
I dag går det att komma i och ur utan att ha tvål och vatten.
Och låt dig inte lyran och köpa en för stor binding. Vet butiken som säljar inte va det handlar om, kan du lätt komma iväg med fel grejer.
Kolla butiker som Hangloose, Nocomply.se. Dom har koll på grejerna.
MVH till 3 fenor kontra ingjutna, så har dom flesta nya brädor ingjutna fenor. Där kan man välja att ta bort mitt fenan som är lös och ha dom på sidorna kvar. Det funkar riktigt bra.
Lycka till. Det är svin kul.

Tillbaka
Topp