wakeboard, Nån som vet?

hollibob

Medlem
wakeboard, Nån som vet?
Tjena, tänkte köpa mig en wakeboard till sommaren, troligen begagnad så jag vill veta lite vad man ska tänka på. Har kört mkt vattenskidor men aldrig wakeboard.
Vad ska man välja för nån?
Längd? (Jag är 188)
Bindningar?
Fenor eller andra prylar?

Tacksam för alla tips.
Tja!

wakeboard, Nån som vet?
wawa jag ska också köpa en i sommar.. eller nu! jag vill också veta! svara herr hollibob nu så blir vi glada.

wakeboard, Nån som vet?
snor tråden en stund.
Läste om någon som hade dragit upp wake efter en 10 hks gummibåt.
tror ni att detta skulle fungera eller klarar inte båten så mycket, och vart ska man i så fall fästa linan? akterspegeln?

wakeboard, Nån som vet?
hMax sa:
snor tråden en stund.
tror ni att detta skulle fungera eller klarar inte båten så mycket, och vart ska man i så fall fästa linan? akterspegeln?
funkar har jag ingen aning om det gör, men det lär knappast va så kul

wakeboard, Nån som vet?
Längd ? öhm ja har en liquidforce i längd 133cm och jag är 160 ca
ett bra tips är att du inte ska köpa nått billigt skit utan håll dig till dem bra sakerna checka in www.froggy.se!

wakeboard, Nån som vet?
Kolla www.720sport.se där finns en hjälp/guide rubrik. Tror att storleken på bräda har mer med vikt än längd att göra. Åker själv efter en Bella 512 exel som knappt ger någon våg och då krävs det stor yta mot vattnet för att få någon air över huvudtaget.

wakeboard, Nån som vet?
Kossan sa:
hMax sa:
snor tråden en stund.
Jag tror att det inte går att dra wakeboard efter en 10hks + att waken lär inte va så stor. Men de kan kanske gå ifall man startar från bryggan och åker rakt efter men tillräckligt fort tror jag inte att du kan åka :P
"vart ska man i så fall fästa linan?" ( Köp ett dragblock och fest de i knaparna )

Lycka till !

Senast ändrad:
wakeboard, Nån som vet?
Jockepocke sa:
Kolla www.720sport.se där finns en hjälp/guide rubrik. Tror att storleken på bräda har mer med vikt än längd att göra. Åker själv efter en Bella 512 exel som knappt ger någon våg och då krävs det stor yta mot vattnet för att få någon air över huvudtaget.
Sidan verkar inte finnas..

wakeboard, Nån som vet?
Cyreus sa:
Kossan sa:
hMax sa:
snor tråden en stund.
Jag tror att det inte går att dra wakeboard efter en 10hks + att waken lär inte va så stor. Men de kan kanske gå ifall man startar från bryggan och åker rakt efter men tillräckligt fort tror jag inte att du kan åka :P
"vart ska man i så fall fästa linan?" ( Köp ett dragblock och fest de i knaparna )

Lycka till !
men jag är bara intresserad av om det är möjligt, åker annars bakom en annan båt som det fungerar fint bakom.
men det med knapar, det finns ju inga knapar på en gummijolle. anledningen till att jag drog upp detta var att jag undrar om det skulle funka, jag tror inte heller att det är speciellt kul då det kommer gå pisslångsamt.

wakeboard, Nån som vet?
hMax sa:
Cyreus sa:
Kossan sa:

Lycka till !
men jag är bara intresserad av om det är möjligt, åker annars bakom en annan båt som det fungerar fint bakom.
men det med knapar, det finns ju inga knapar på en gummijolle. anledningen till att jag drog upp detta var att jag undrar om det skulle funka, jag tror inte heller att det är speciellt kul då det kommer gå pisslångsamt.
okok .. :P

Senast ändrad:
wakeboard, Nån som vet?
Tjenare!

Gå in på www.720sport.se, www.nocomply.se eller www.froggy.se så kollar du upp kontaktinfo och ringer till affärerna så kan du nog få riktigt bra tips om vad du ska ha för bräda! Det är mitt allra bästa tips. Själv så åker jag på en LF Omega 139 cm. Väger ca 80 kg och 185 cm lång. Men det är likadant med wakeboard som snowboard, man ska välja bräda på vikten mer än på längden. Det brukar bli bäst så!

//Larsson

wakeboard, Nån som vet?
jag är ca 180 o jag kör på en 133 cm bräda vilket jag är grymt nöjd med. mitt tips när du väljer är att inte välja en för lång bräda för då kommer du inte kunna trixa lika bra med den. se att välja ett par bindningar som sitter åt på fötter och upp på smalbenen.

Tillbaka
Topp