Wakeboard till nybörjare

Zatyrax

Ny medlem
Wakeboard till nybörjare
Tjenare! Åkte wakeboard för första gången någonsin igår. UNDERBART! :D Helt fast! Kom upp på första försöket, *stolt* :cool: Har bestämmt mig för att köpa en egen, så jag kan åka när jag vill. Är ca 170, 65kg, skostorlek 43-44, 15 år och kommer växa en del till (beräknad att bli 183). Så vore bra med en som jag inte behöver byta till nästa sommar. Behöver inte vara någon värstingbräda, utan en för lite simplare trick, 180, 360, grabs osv. Frågan är då vad man ska köpa? Har inte jätte mycket pengar att lägga på det här, runt 2000. Kanske kan skrapa ihop lite till någon stans, om det går någon magisk gräns mellan skit och ok saker en bit över 2000. Finns inge skate/vattensport affär här i stan, så har tyvärr inte möjlighet att prova. Har bara stadium, intersport och teamsportia. Men det kanske duger?

Aja, nog med tjaffs :) Tack i förhand!

// MVH Axel

Wakeboard till nybörjare
Skulle den här funka bra tror ni?

Obrien ACE 137 2010
Base UNITE Boots

Har möjlighet att köpa den för ca 2500.

Wakeboard till nybörjare
Ledsen att jag svarar såhär ett halvår tidigare.
du har väl säkert redan köpt en wakeboard men om du inte gjort de så tycker jag att du borde köpa en begagnad på blocket typ. köp en märkes bräda alltså obrian, ronix, hyperlite, linqiud force osv. om du skulle växa ur så får du den alltid såld då.
du borde köpa en med längd 137 och uppåt. inte mindre än så. men det är oftast bredden på brädan som räknas.

Wakeboard till nybörjare
ja kolla hellre blocket osv efter nåt bra begagnat.. men akta dig för överpriser.. vissa tror att deras 10år gamla wake går å sälja för samma som nya typ..
å som tidigare talare skrev, håll dig till dem stora märkena! jag märkte så sjukt stor skillnad när jag bytte från en Team Sportia bräda till min Obrien Valhalla som jag körde på innan.. nu är det Liqiud Force för hele slanten :)
Företag som säljer wakeboard har dessutom ofta jävligt bra deals på 1-2år gamla brädor som dem inte fått sålt än osv..

Wakeboard till nybörjare
Jag har en gatorboard Caddy 135, Åkt på 1 gång. Alltså nyskick. Dock följer inga bindningar med.
Kan säljas för 1000:-

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp