Wakeboard..!

Fredrik08

Ny medlem
Wakeboard..!
jag hade tänkt att börja åka Wakeboard nu i sommar men jag undrar om motorn på våran båt räcker. har en 25hk så den går ju inte så jättesnabbt men jag har för mig att man inte behöver åka skitsnabbt. är det någon som vet om det funkar?

Wakeboard..!
Jag har kort wake efter en 9.9 hk snurra. Lite trogt men gick fint. Den breda wakeboarden ger stor lyftkraft sa man kan kora ratt langsamt. Det ar starten som ar det knepiga om man ar tungviktare. MInuset ar ju att det inte ar nagra jattesvall att hoppa pa efter en sa liten bat, men det funka att borja efter.

Wakeboard..!
Jag hade en 75 hästars på en ryds camping, perfekt båt som inte planar när det blir lite tyngd bakom men en tillräckligt stark motor för de ca 20-22 knop som är ganska lagom.

Wakeboard..!
Så länge du väger lite och båten är lätt.. så borde det gå, men är nog gränsfall.. För en nybörjare handlar det i första hand om att bli säker på starter och hitta balansen. Det är först när man börjar få lite känsla för åkningen och börjar hoppa som båten sätts på prov. Wakeboard (för båten) handlar om att få ett så stort svall som möjligt, tung båt med v-format skrov och extra vikter, och då måste man ju ha rätt stor motorkraft för att dra skiten;)

Blev lite halv flummigt.. men gå in på http://www.wakeboard.nu så ska du nog få svar på dina frågor.

Ska förresten sälja min wakeboard, skicka ett mail om du är intresserad.

GL, allt går om man vill ^^

Wakeboard..!
Tack för alla svar. Lite svårt i alla fall för alla säger olika men jag e ju inte så värst stor o tung och båten går väll kanske i nästan 20 knop med en kille i. Jag är ju heller inget proffs så det räcker ju för mig att lära mig åka lite lätt.

>>>barr

vad ska du ha för din wakeboard då?

Wakeboard..!
det viktigaste nar man sen borjar hoppa ar att linan ar fast hogt i baten. Det spelar ingen roll hur stora svall man har sitter linan lagt tappar man mycket hojd.

Tillbaka
Topp