wakeboard

korvteta

Ny medlem
wakeboard
Hej. tänkte inhandla en wakeboard nu i sommar med några polare och undrar om någon har tips på bra nybörjarbrädor till rimligt pris? Vad ska man tänka på när man köper? Jag kan ingenting om varesig brädor eller bindningar så jag uppskattar alla tips.

wakeboard
om du skall köpa tillsamans med dina polare är justerbara bindningar att rekommendera men annars tycker jag du skall köpa en "en-storleks" bindning t.ex medium. de justerbara bindningar jag provat sitter ofta kvar väldigt dåligt på foten och det är lätt att du tappar dem. kolla megascene, de har bra paketpriser på schyssta brädor som inte kostar så mkt.

wakeboard
Har en gammal rackare med tjocka hummiband runt hälarna. Inget att rekommendera. Dessutom är den tung... Åkte på en kompis bräda förra veckan och gjorde succé. Hans bräda var kortare och lättare (vikten är viktigt som satan) och hade bindningar som stödde vristerna bättra (à la snowboard). Köp inte bindningar med snörning dock, det går bara åt helvete. Man måste kunna flyga ur dem när man misslyckas med alltförsvåra prylar =).

Annars är det ju inget större slitage på en wakeboard. Det räcker alltså att titta på prislappen (inte betala 1 lax mer bara för märket...).

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp