Wakeskate med styrpumpet

busak

Ny medlem
Wakeskate med styrpumpet
Vi tänkte prova åka lite wakeskate och liknande bakom våran båt i sommar, men jag vet inte riktigt hur man ska fästa linan (båten på bilden är inte våran men det är ungefär så den ser ut i aktern.). Jag vet inte riktigt hur man ska göra för att inte fästa den i vägen för motorn och inte få för lågt drag. Någon ska har en bra lösning?

Tack på förhand!:)

Wakeskate med styrpumpet
Det finns speciella dragblock som bildar en triangel runt motorn. Ni behöver skaffa fästen i båten. Hör med Skimarine. Lycka till!

Wakeskate med styrpumpet
Ser ut som att det sitter en stålögla precis under listen ute i hörnen på akterspegeln.
Dessa borde du kunna fästa dragblocket i om akterspegeln inte är alltför tunn där och det sitter rejäla brickor på insidan under muttrarna, gärna en rektangulär bricka som täcker båda muttrarna.

Nåt liknande den här.
http://www.biltema.se/sv/Bat/Monteringsdetaljer/Beslag/Stavogla-25312/

Skulle dock varit bra med en stor bricka på insidan också eller så köper du två rejält stora 40-50mm i diameter runda brickor (rostfria givetvis).

Senast ändrad:
Wakeskate med styrpumpet
Tack så mycket. Ja det sitter redan stålöglor men har inte hittat någon bra lösning. Men nu när jag kollar unt lite på blicken så tror jag att jag har sett såna förr. Men åter igen tack så mycket! Något sånt får dt bli:P

Tillbaka
Topp