Litt Wally Info:
High-tech Magic WallySki til High price, 2000-euro.
Luca Bassani en meget rik Italiensk yachtsman har igjennom mange år utøvet sin vinterlidenskap nr.1. nemmelig alpin ski kjøring. High-tech kunnskapene med carbon i fra båtbyggingen ble da nærliggende å overføre til produksjonen av WallySki .
Nyskapning.
Den rike 46 år gamle Bassani begynte i 2002 å produsere ski av Carbon fiber ett materiale og konstruksjon som de mer velrenommerte skirfabrikkene kun har snakket om.
Vekten på ett par Wallyski er 30 % mindre en tradisjonell ski. Wallyski kombinerer ekstremt grep i isete løyper( meget torsjonsstiv) og silkemyke bevegelser i dyp puddersnø.
Forestil deg at det at det å kjøre slalåm skulle kunne sammenlignes med det å spille golf.For eksempel når du kommer på toppen av bakken du har tenkt deg ned spør du din caddy; ”Hva tror du? Powder Wedge eller Påske snø Iron?”
Det skal nevnes at jeg kjenner en del alpine ski kjørere som har mange nok par ski i skapet som kunne passet inn i ovennevnte scenario. De fleste av oss andre ønsker seg kanskje kun ett par ski som takler de fleste forhold. Undertegnede har hatt liten tro på at ett par ski som kunne takle dette. Med andre ord har det blitt vanlig form meg og fylle opp ”bagen” med minst tre par ski.
Lys i tunnelen.
Første gangen jeg tok med Wally mod Magic ut i bakken ble jeg mektig imponert, Nysnø, is eller på slutten av dagen i sol hellingen med 20 cm påskeslush . Wally oppførte seg bedre en jeg våget å håpe. Når et par ski har en prislapp på 2000 euro forventer man seg kanskje heftig design med sterke farger etc. Det er annerledes med Wally, de leverer kvaliteten uten en masse unødvendig staffasje.Skiene har en enfarget sort carbon fiber bølget finish. Prikken over i-en er det lille titanium skilt med Wally-logoen på baksskien. De som vet hva Wally ski står for trenger ingen stor fancy logo for å kjenne igjen skiene. Skien har en så distinkt design at de som ikke er kjent med Wally Ski vil spørre likevel.
Fire modell varianter.
Wallyski finnes i fire modell varianter: Lettvekter mod. Tradition , Carving mod. Original , Off-pist mod. Freeride og den ekstreme all-round mod. Wally Magic.
Alle modellene har samme distinkte design.
Wallysk Magici vil nok være den optimale ski for mange og ikke kun for ”prylgubber”
I skrivende stund forefinnes Wallyski ikke i butikkene i norden, men det er fult mulig å bestille skiene direkte fra Italia.
mvh
Jack Guthe Johnsen
Dølihagan 1 a
2050 Jessheim
Norway
+ 47 93245348
eller
http://www.wally.com