Wear Colour Falk jacket

Fatboy

Aktiv medlem
Wear Colour Falk jacket
Funderar på en ny jacka till vintern och har fastnat lite för Wear Colour Falk jacket. Någon som har erfarenhet av denna jacka och eventuellt även byxorna? Jag åker ungefär 2-3 veckor per år mestadels offpist. Tycker att 6000-7000 för en Gore-tex jacka är lite väl mycket pengar. Har även kollat lite på Stellar equipment som verkar vara schyssta och prisvärda.

Wear Colour Falk jacket
Jag skulle satsa på Stellar istället. Vad jag tror, högst spekulativt, så kommer tyget som CLWR använder tappa sin impregnering relativt fort, och bli dyngsurt efter ett åk eller två. Stellar har riktigt schyssta plagg med välkänt membran, för en OK peng.

Wear Colour Falk jacket
Jag har nog kört ca 150 dagar i en falk jacka från clwr, aldrig haft fukt som går igenom men om något skulle jag önska bättre andning, är rent generellt nöjd, har hållit väldigt bra!

Wear Colour Falk jacket
Har ett par 3-lagersbrallor. Men som ovanstående säger så andas de inte så pass bra som andra 3-lagers
Så blir man varm när man åker så ska man nog satsa på något med mer andningsförmåga.
Använde mitt par 3-4 ggr sen gick det inte längre. Men de var ju billiga...

Wear Colour Falk jacket
Kaskar sa:
Har ett par 3-lagersbrallor. Men som ovanstående säger så andas de inte så pass bra som andra 3-lagers
Så blir man varm när man åker så ska man nog satsa på något med mer andningsförmåga.
Använde mitt par 3-4 ggr sen gick det inte längre. Men de var ju billiga...
Brukar ju bli en del hikande och stakande till och från åk. Då kan man ju iofs öppna upp jackan men man vill ju gärna ha ganska bra andningsförmåga

Wear Colour Falk jacket
Har beställt ett ställ från Open Wear, ett Kickstarter projekt. Mycket prisvärt på pappret men har ännu inte fått kläderna utan de kommer levereras efter nyår.

Wear Colour Falk jacket
Jahapp. Nu har alltså den här tråden urartat i att jag behöver en ny jacka...
Det är då fan att materialet har sån stor påverkan på åkningen!

Uppdatera gärna om OpenWear. Jackan prickar ju in det mesta man vill ha.

Wear Colour Falk jacket
Kaskar sa:

Ha ha, ledsen för det. Trösten är väl att man kan aldrig få för mycket prylar?

Wear Colour Falk jacket
Kaskar sa:

Absolut, så fort jag får den men kommer dröja ett tag. Kändes lite mer åka puder och förhoppningsvis lite lösare i storlekarna. Tittade en del på Stellar med OpenWear föll mig ner i smaken.
Bara att vänta nu vilket jag hatar.

Wear Colour Falk jacket
Nu har jackan och byxorna kommit. Verkar vara riktigt solida kläder till ett sjukt bra pris om man nu har rätt kroppstyp. Ville så gärna behålla kläderna men passade tyvärr inte mig så de åker tillbaka och håller mig nu mera endast till märken från USA och deras vida passform.
@Kaskar Om du bor i Sthlm så kan du få klämma innan jag skickar tillbaka.

Wear Colour Falk jacket
unsuspected sa:
Nu har jackan och byxorna kommit. Verkar vara riktigt solida kläder till ett sjukt bra pris om man nu har rätt kroppstyp. Ville så gärna behålla kläderna men passade tyvärr inte mig så de åker tillbaka och håller mig nu mera endast till märken från USA och deras vida passform.
Jag är tyvärr bara i Sthlm sporadiskt. Men om det är tight får det vara.

Det är väl fan att de bara gör prylar åt dvärgar och spinkisar...

Wear Colour Falk jacket
Kaskar sa:
unsuspected sa:

Ja jag är 180cm/100kg. Kommer nog att behålla jackan ändå för planen är att droppa 10kg men byxorna funkade inte alls. Satt för tight över höften och låren.

Wear Colour Falk jacket
unsuspected sa:
Kaskar sa:
unsuspected sa:

Ja jag är 180cm/100kg. Kommer nog att behålla jackan ändå för planen är att droppa 10kg men byxorna funkade inte alls. Satt för tight över höften och låren.
Hmm... Jag är 186, 107. Min plan är också att droppa 10. Det har den varit länge...

Vilken storlek köpte du?

Wear Colour Falk jacket
Kaskar sa:
unsuspected sa:
Kaskar sa:

Hmm... Jag är 186, 107. Min plan är också att droppa 10. Det har den varit länge...

Vilken storlek köpte du?
Large i jacka och medium i byxor, korla ben :)

Wear Colour Falk jacket
unsuspected sa:
Kaskar sa:
unsuspected sa:

Vilken storlek köpte du?
Large i jacka och medium i byxor, korla ben :)
180cm, 100kg och en L?
Då har du nog för gott självförtroende :) Det är ju borderline XXL.

Wear Colour Falk jacket
Är iofs drygt 190, men ca 85 kg och medium är helt uteslutet. Inte konstigt det sitter som korvskinn. Beställde du enligt storlekstabellen?
Hur verkar längden annars vara på plaggen? Får allt för oftast för korta ärmar på jackor. XL blir för pösigt, och Large har ofta T-Rex ärmar.

Wear Colour Falk jacket
Nej, tyvärr körde jag på känn. I efterhand borde jag nog aldrig beställt kläderna då mer känns som tighta alpina kläder mer än friåkning/snowboard. Stod att de skulle vara rymliga men fick grov kameltå i byxorna och jackan slimmad över ryggen. Har en boxig kropp, lång och bred överkropp, väldigt korta armar och ben men lite större lår och liten jävla röv. Väldigt europeiska i storleken. Jackan var rak och hyfsat lång men ganska korta armar vilket är bra för mig, även byxorna var korta i benen men satt som tights över rumpa och lår. Tyget är väldigt mjukt, följsamt och stretchigt. Beställde mest för kul och bra pris men behövde nya byxor. Tröstade mig med ett par Volcom Guide i storlek medium för 3200kr som sitter mycket bättre från Outnorth som skickade blixtsnabbt. Hade de på drygt 24 timmar. Jackan som jag har sen tidigare är en Black Diamond Mission Pro.

Tillbaka
Topp