Weekend i alperna Mars 2011

huckelpuckel

Ny medlem
Håller på att planerna en resa till alperna i slutet av mars. Börjar dock nu inse att det känns krångligt, många timmar som försvinner på transporter, både tåg från flyg och buss till backe.

Jag söker efter ett alternativ då flyget näst intill landar i backen och transporterna så korta som möjligt? är detta bara ett svenskt fenomen eller finns det på sydligare breddgrader? Anledningen till att jag inte åker till något utav våra svenska skidorter är för att de besöker flera veckor årligen. Vill se något annat några dagar.

Budgeten ligger på runt 5-7000 (flyg, boende, liftkort, transporter)... vad får jag för detta och vart?

Bussresan efter man landat brukar nästan vara lika lång som flygturen, så har det i alla fall varit när jag kommit ned till geneve, turin eller vars man kan tänkas hamna. För 7000 borde du kunna hitta något erbjudande hos ving, sts, lion alpin, alpresor eller vilket av alla bolag du nu väljer att åka med. En vecka är i alla fall tillräckligt för att känna att resan ner var värd hela veckan där nere, finns faktiskt bolag som annordnar 3-dagars resor ned till alperna, typ över helgen, där kan man snacka tight.

Bara att läsa av arrangörernas hemsidor då och då, har sett resor för runt 5k också men då får man nog dela rum, gemensam toa m,m. Brukar gå till alla stora orter, Serre Chevalier, St Anton, Gressoney, Alp D´huez osv osv...

Senast redigerad av en moderator:
Flyg till Grenoble, ta lokalbussen från innerstan för 4 euro och du är Alpe d'huez i backen på 1,5h :) Eller hyr bil?

jag får för mig att Bad Gastien ligger jävligt nära Salzburg, då de arrangeras 2 dagars julbordsresor från sverige via salzburg till BG.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp