Wester och Karlström...

cardon-boyster

Ny medlem
Wester och Karlström...
...sa i en intervju på Newschoolers att de inte tror på "freeski"-skolor, att dessa till och med kan vara dåliga för utvecklingen och förstöra det fria med friåkningen. Själv har jag svårt att se hur skidåkningen kan fara illa av att den lärs ut under ordnade former. Jag ser bara possitiva effekter. Som att fler kunniga skidåkare kan sprida skidans gospel och utvekla sporten. Jag tror absolut inte att skidåkare kommer att tappa sig fantasi, vilja att utveklas eller kärlek till skidan genom skolning.

Och föresten. Va fan är grejen med all snack om frihet och det där hemska ordet "livsstil". Om man pratar om "freeski"/"friskidåkning" måste man väl även säga att man håller på med "freefotboll" när man joxar med trasan tillsammans med sina polare på gräsplätten bakom huset eller "freegardening" när man bestämmer sig för att plantera och driva upp en avocado i hemmet utan att underordna sig råd eller regler från legetimerade trädgårdsmästare.

Livsstid då? Det pratas gärna om skidåkning och diverse bräd och actionsporter som livsstilssporter. Vad är det då som gör en livsstilsport? Jag vill tro att det handlar om att det finns saker runt sporten som ska utgöra ett litet "paket". Att saker som musik, kläder, attityder, frisyrer och språkbruk definierar livsstilen. Hur ser då vår livsstil ut: Hiphop, för stora kläder, drogromantik, och britsande respekt för stålkanten eller stighudar, onödigt stora skidor och ändlöst tjat om fallhöjdsmeter? Är det inte helt enkelt bara kärleken till skidorna och snön som förenar oss? Är inte fotboll, golf och travsport i själva verket precis lika mycket livsstil?

Tvinga USA och Kina att skriva på Kyotoavtalet. Den globala uppvärmningen måste stoppas.

/rikard

Wester och Karlström...
Lägg dessutom till alla sponsoravtal och löner mm som betalas i anslutning till tex x-games. Vad är det för livstil att vara sponsrad av någon jävla teleopperatör, mobilföretag, JLindeberg etc etc.

Let´s face it....den enda livsstilssport som finns är skate, och anledningen till det är att det är så förbannat svårt. Dessutom är det då lite knepigare att köpa ett par oakley brallor och hasa genom parken med morsan på påsklovet.

Wester och Karlström...
Apråpå kyotoavtalet så är det värdelöst. USA och Kina gör med andra ord rätt i att inte skriva under det avtalet. Kyotoavtalet handlar bara om att minska energiförbrukningen, det är ohållbart i en värld där befolkningen bara ökar. Det kyotoavtalet borde handla om är minskade utsläpp, något som genom forskning är fullt möjligt att genomföra utan att minska på mängden energi som förbrukas.

Tillbaka
Topp