What´s Up?

What´s Up?
JAG TYCKER INTE MAN SKA PROBLEMATISERA GALANTA OCH LÄTTKLÄDDA DAMER!!!!1

(Conan Barbaren har för fan nästan inga kläder på sig heller.)

What´s Up?
Heddious sa:
@Vattendroppe på ISPO hade Roxa en bedrövlig reklamkampanj som gick ut på att man skulle sticka in huvudet i en såndär fotokuliss som hade motiv av två väldigt väldigt lättklädda damer med lite käcka budskap i text också.
Behöver väl knappast skriva hur jag och
@PNyberg reagerade på det påfundet..

Förbannat otidsenligt (eller sydeuropeiskt, ursäkta mina fördomar) helt enkelt, och klantigt och synd från deras sida för skidvärlden mår egentligen bra av uppstickare på pjäxfronten. Men ja, blergh, som Liz Lemon sa.
Uppstickare?

What´s Up?
Heddious sa:
@Hasse_Lindborg jag tycker Roxa räknas som uppstickare i pjäxvärlden. Iaf jämfört med drakar som Solly, Nordica, Lange m.fl.

@Jibberisch one wishes to acquaint your facial features with a fundamental item used in building walls. repeatedly. ;)
Uppstickare kanske men dom har funnits ett tag.

Var inte Stenmark sponsrad av dom ett tag eller e jag helt ute och cyklar? :s

What´s Up?
Jepp jag vet, de har väl tillverkat (tillverkar?) åt både Fulltilt och Dalbello.. och om jag inte missminner mig tror jag det är Roxa som äger de ursprungliga flexon-formarna.
Men, jag vidhåller att som enskilt märke (inte fabrik/tillverkare av flera olika) är Roxa ändå en uppstickare sett till hur mycket de syns jämfört med exempelvis tidigare nämnda drakar. :)

(Jag har en envis dag idag.)

What´s Up?
På tal om Stenmark, pjux och dåtid... Vad hände egentligen med Caber?? Vem äger varumärket?

Totalt OT-jag vet men ändå... typ, #FlerKommentarerPåFreeride :D

What´s Up?
Heddious sa:
@Vattendroppe på ISPO hade Roxa en bedrövlig reklamkampanj som gick ut på att man skulle sticka in huvudet i en såndär fotokuliss som hade motiv av två väldigt väldigt lättklädda damer med lite käcka budskap i text också.

Förbannat otidsenligt (eller sydeuropeiskt, ursäkta mina fördomar) helt enkelt, och klantigt och synd från deras sida för skidvärlden mår egentligen bra av uppstickare på pjäxfronten. Men ja, blergh, som Liz Lemon sa.
@Heddious Lætklædda damer? Det var ju før fan en porrfilmsinspelning!?!?! Blergh indeed!

@Hasse_Lindborg The friend ær lika stort scoop som Spoon i min værld. Vart ligger det innovativa førutom att det ær en kickstarter?

Jag menar att Moments nya rocker har børjat hitta till rætt produkter och implementeras på andra sætt æn dem uppenbara och blir dærmed VÆLDIGT intressanta. (se Chipotle Banana)

Annars ær det væl Carreras nya briller med glas någon slags photochromatisk lins som reagerar på strøm. Dvs att det går att få dem ljusare/mørkare with a flip of a switch.

What´s Up?

@Jibberisch jag tycker att vi ska problematisera onödig klädsel. Se denna sommarens värmebölja för referens. Det är otvivelaktigt ett brott mot folkrätten att bli tvingad att gå runt fullt påklädd i den värmen.

@PNyberg läste du inte beskrivningen Hasse hade fått av Jason!? The Friend är uppenbarligen reinkarnationen av Jesus!

Gogglar är gogglar, som är gogglar. I detta fall troligtvis gogglar som går sönder.

Chipotle kan jag gå med på att diskutera. Har vi 4 godtagbara skidor att diskutera numera?

När kommer skidor med någon slags sensor som läser av kommande terräng och kan anpassa skidans egenskaper efter det? Helst med en vikt under 5kg pls.

I övrigt går väl det mesta på ISPO ut på lättklädda sejjor, öl eller klassad narkotika. Tog Roxa det ett steg för långt?

@Heddious rapporterad för OT ;)

What´s Up?
SiSt sa:
PNyberg sa:
@Heddious Lætklædda damer? Det var ju før fan en porrfilmsinspelning!?!?! Blergh indeed!.
Pics or it didn´t happen.

På linje med Sims, Burton et al innen snowboardenes fantastiske verden?
Inte i närheten av Sims, Burton på den tiden.

Och inte i närheten av Ride förra året och året innan.

Atomic har oxå varit långt värre för en 9 år sedan...

What´s Up?
Ride? Antingen tillbringade jag för lite tid i snowboardhallarna eller så måste jag blivit bortdomnad i skallen av trötthet för jag kan verkligen inte minnas vad de hade i sin monter i fjol. Eller vänta nu, var det trästockskuben där folk ställde sina ölburkar?

Saker som hände på ISPO längre bak i tiden än så kan jag tyvärr inte uttala mig om, men att någonting var värre förr är inte en ursäkt för saker som är kassa nu. :)

What´s Up?
ON3P Jeffery 114 och Downskis TD110 är saker som intresserar en som tycker sina R2 108 är lite för snälla!
Någon som klämt lite på ovanstående?

What´s Up?
PNyberg sa:
linkan_110 sa:
Dalbello kommer ju med en ny sko också, dynafitad og DIN

ingen som sett något om den ?
Inget jag vågar tro på innan den finns. Mitt hjärta hat blivit krossat ett par gånger för mkt för att jag ska våga lita på lösa rykten.
Tror den ska vara beställd till Åre skidsport när jag snackat med chrille :)

@PNyberg kanske vet lite mer om TD110 ?

What´s Up?
SiSt sa:
xSooLx sa:
SiSt sa:
There's only one Jesus.
...then the other guy must be wrong... :lol:
Skulle være et bilde der, dette her:

http://www.friflyt.no/var/friflyt/s...NO/Masseproduserer-customski_ordinary_300.jpg
Masseproduserer-customski_ordinary_300.jpg

Fixed. Jag kan så mycket. Är jag Jesus?

För att avgöra vilken skida som egentligen är Jesus föreslår jag att downskis och Jskis skickar mig skidor samt en månads skidåkning i retallack.

Den som står för ölen under resan vinner.

Senast ändrad:
What´s Up?
ugh kan inte bara alla sleazy jävla skid/bräd/skategrafiker gå och dra något gammalt över sig.

lösning på problemet: låt eric pollard måla allt. mer träd åt folket.

jarle: det där är den bästa bilden jag någonsin tagit. tack för att du ställde upp som försökskanin och förevigt saboterade ditt rykte som kvalificerad ankarliftsåkare.

What´s Up?
PNyberg sa:
Heddious sa:

@Hasse_Lindborg The friend ær lika stort scoop som Spoon i min værld. Vart ligger det innovativa førutom att det ær en kickstarter?
För mig ser den ny design ut med tre olika radier på tippen för mer flyt. Han har väl tagit steget ett steg längre än med Line skidorna?

@SiSt och @G-arle Ja Evi skis tycker jag gått kan snackas om oxå. Nocker vad är det? Såg det på Facebook.

Senast ändrad:
What´s Up?
Hasse_Lindborg sa:
med tre olika radier på tippen
...eller oändligt många radier med en; progressiv, elliptisk, eller parabolisk rockerkurva
...eller kärt barn har många namn
...eller same shit different name

...fast olika kan de ju vara i alla fall! :/

What´s Up?
xSooLx sa:
Hasse_Lindborg sa:
...eller oändligt många radier med en; progressiv, elliptisk, eller parabolisk rockerkurva

Det är ju sant...

Inte sett en ny "rockerprofil" som är banbrytande och helt "ny" på ett par år. De försöker ju i alla fall med nya och "bättre" namn ;)

What´s Up?
Hasse_Lindborg sa:
xSooLx sa:
Hasse_Lindborg sa:

Det är ju sant...

Inte sett en ny "rockerprofil" som är banbrytande och helt "ny" på ett par år. De försöker ju i alla fall med nya och "bättre" namn ;)
Eller hur @xSooLx ! J-lev verkar bli skidvärldens Steven Jobs och hatar lite på sitt gamla jobb men det nya märket är bättre än allt annat på marknaden (Och hans designervän verkar ju varit plockad från Line?? :P
). Det handlar bara om att säga det på rätt sätt.
Det handlar inte alltid om att GÖRA nya saker med skidorna. Det bästa sättet att sälja skidor är att snacka sjukt mycket kring det så att alla får med sig "PARABOLIC 4 RADIUS ROCKER" som han väljer att kalla sin hemkokta rocker. För övrigt så minns väl de flesta D-Spin Douglas eviga that om "the best ski I have ever been on" typ tre år i rad med 2012, Rocker2 och Rocker2 108? Alla var bäst på allt...mer eller mindre :P

Sååå, med detta sagt så är det klart som fan att jag är nyfiken på den nya skidan "The Friend" men håller mig skeptisk till hans lovord. Så
@Hasse_Lindborg . Du kan la köpa ett par 187or så kan jag få testa dem i vinter i Tandådalen ;)

What´s Up?
Hasse_Lindborg sa:
xSooLx sa:
Hasse_Lindborg sa:

Det är ju sant...

Fast Moments nya "Handlebar Rocker" och Praxis "compound campber rocker" är väl rätt nytt och kommit inom tidsramen "på ett par år"

What´s Up?
Jeg har lenge tenkt at Line og nå J-son trenger denne:
71F3CMSN7CL._SL500_AA300_.gif

Men det handler selvfølgelig mest om markedsføring. 5-radius sidecut og 4-radius rocker er kanskje enklere å forstå enn elliptical rocker, infinitely variable sidecut, progressive sidecut eller alle mulig andre måter man kan skrive det samme på.

ellipseeq1.gif

ellipseeq2.gif

Senast ändrad:

Snödjup

Tillbaka
Topp