What´s Up?

What´s Up?
Nocker er avtakbare vekter. (og lett sexistisk hvis du legger godvilja til)

Tanken er at 800g ekstra i sekken er bedre enn på skiene opp, og at tyngre ski er bedre ned, noe som isolert sett er riktig med tanke på demping hvis man ser på en difflikning for en dempet svingning med eller uten pådrag. /[dork]

Senast ändrad:
What´s Up?
Legger alltid godviljen til :)
Det er jo i alle fall noe som (for meg) er nytt, og det er jo kult.

Nesten litt synd det er en traust nordmann som har laget dette og ikke enkelte andre selskaper nevnt i tråden her som kunne gjort mer ut av å ha nockers på skiene.
Eller er det kanskje like greit...?

What´s Up?
JTW sa:

Nesten litt synd det er en traust nordmann som har laget dette og ikke enkelte andre selskaper nevnt i tråden her som kunne gjort mer ut av å ha nockers på skiene.
Her er den trauste nordmannen. Hva mener du med at jeg ikke kan gjøre noe mere ut av det? Det er vel for satan det jeg holder på med! ;):/:rolleyes:

Senast ändrad:
What´s Up?
Mere om det her: Evi forumtråd om Nocker

Nocker.png

200g Nocker, add four of these and you have transformed a freeride shaped carbon fibre ski into a freeride monster.

Senast ändrad:
What´s Up?
endrehals sa:
JTW sa:

Her er den trauste nordmannen. Hva mener du med at jeg ikke kan gjøre noe mere ut av det? Det er vel for satan det jeg holder på med!
Som SiSt skrev kan jo nockers tolkes noe sexistisk (da skives det forresten gjerne knockers..?) og det har jo blitt snakket mye her tidligere om sexistisk marketing.
Når man først skal ha (k)nockers på skiene ville jo noen vært fristet til å gjøre det langt mer explisitt.

Funksjonelt skal jeg overhodet ikke uttale meg om det kunne vært gjort mer ut av det.
Kul og innovativ ide, som jeg håper funker :)

What´s Up?
JTW sa:
endrehals sa:
JTW sa:

Her er den trauste nordmannen. Hva mener du med at jeg ikke kan gjøre noe mere ut av det? Det er vel for satan det jeg holder på med!
Som SiSt skrev kan jo nockers tolkes noe sexistisk (da skives det forresten gjerne knockers..?) og det har jo blitt snakket mye her tidligere om sexistisk marketing.
Når man først skal ha (k)nockers på skiene ville jo noen vært fristet til å gjøre det langt mer explisitt.

Funksjonelt skal jeg overhodet ikke uttale meg om det kunne vært gjort mer ut av det.
Kul og innovativ ide, som jeg håper funker :)
Tolk det slik du vil, jeg ser ingen pupper her, men om det å gjøre skia mere sexy skal være seksistisk legger jeg meg langflat for det. Jeg tror alikevel at nocker technology sitter så bra allerede at det kommer til å forbli det. Ordet et startet mest som slang, litt som et historisk pek til Dynastar sine ski-pupper for en del år tilbake, og som et ordspill på rocker technology.

What´s Up?
Mina norsk-kunskaper räcker verkligen inte till för att hitta den eventuella sexismen i det här.

Btw, är "ski-pupper" samma sak som "vibrasjonsdempere"?

What´s Up?
Ærlig talt så var det en spøk. Nocker -> knockers -> boobs/pupper/tuttar osv.

Tanken var at det var en såpass uskyldig kobling at den gjorde ting godt igjen etter Bataleons relativt ufine grafikk og fikk tråden tilbake på feil spor.

Senast ändrad:
What´s Up?
Klarte ikke å la være å følge opp SiSts relativt uskyldige spøk :P

Det var kanskje litt urettferdig når det gikk på det ene konseptet i tråden her som faktisk er anderledes og spennende.
Selv om det tydeligvis ikke er nytt (ref lenken til endrehals) så hadde det raslet litt i lommeboken min hvis jeg var på utkikk etter toppturski :)

What´s Up?
JTW sa:
Klarte ikke å la være å følge opp SiSts relativt uskyldige spøk :P

Det var kanskje litt urettferdig når det gikk på det ene konseptet i tråden her som faktisk er anderledes og spennende.
Selv om det tydeligvis ikke er nytt (ref lenken til endrehals) så hadde det raslet litt i lommeboken min hvis jeg var på utkikk etter toppturski :)
Det rasler da ikke i en tom lommebok?

What´s Up?
Kanske produkten inte är helt redo för den här tråden... anyways...

Det verkar iaf finnas en till aktör som vill segla upp på alpinbindningshorisonten. Med knävänlig elasticitet som ett av de främsta argumenten.

Någon som känner sig manad att lägga undan en deposition på USD 269, med slutligt pris på USD 950, med beräknad leverans i oktober 2017, för en DIN 6-18 bindning med max bromsbredd av 110mm??

I så fall kan du printa blanketten från Howells hemsida och skicka den och checken till angiven adress.

Senast ändrad:
What´s Up?
Like something from the future in 1946!!

2.jpg

Det er absolutt behov for mer innovasjon innen bindinger, men må innrømme at Howell og tidligere "Kneebinding" ikke helt virker troverdig. Jeg håper jeg tar feil.

Snödjup

Tillbaka
Topp