Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Whistler - säsonga från januari?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AugustAhlnas" data-source="post: 981677" data-attributes="member: 136103"><p>Du behöver inget turistvisum för Kanada. Räcker med att åka dit och sen söka arbetsvisum på plats. Hoppas någon rättar mig om jag har fel. Jag ska till Kanada och bara åka skidor och behöver inget men det kanske är skillnad om man ska söka jobb, att man behöver något grundvisum eller vad man ska säga. Mellanlandar ni i USA på vägen dit så måste ni dock söka ett ESTA för USA. Fylls i snabbt och kostar cirka 90 kr. </p><p></p><p>Man får stanna i Kanada 6 månader utan visum. </p><p>Det som krävs är dock att: </p><p>Du har ett pass som räcker 1 dag längre än planerad vistelse</p><p>Du kan visa en returbiljett</p><p>Du har alla nödvändiga dokument</p><p>Du är vara vid god hälsa</p><p>Du har tillräckligt med pengar för att klara din vistelse i landet</p><p>Du lyckas övertyga tulltjänstemannen att du kommer lämna landet efter din vistelse är över.</p><p>Du har ett fläckfritt förflutet</p><p></p><p>Annars kan man bli nekad.</p><p>Så även om ni ska jobba måste ni ha tillräckligt med pengar för att klara er vistelse. Är osäker på hur mycket som krävs för att bevisa att man klarar vistelsen men det är inte det ni budgeterat för. Har för mig att jag läst 16 000 någonstans.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AugustAhlnas, post: 981677, member: 136103"] Du behöver inget turistvisum för Kanada. Räcker med att åka dit och sen söka arbetsvisum på plats. Hoppas någon rättar mig om jag har fel. Jag ska till Kanada och bara åka skidor och behöver inget men det kanske är skillnad om man ska söka jobb, att man behöver något grundvisum eller vad man ska säga. Mellanlandar ni i USA på vägen dit så måste ni dock söka ett ESTA för USA. Fylls i snabbt och kostar cirka 90 kr. Man får stanna i Kanada 6 månader utan visum. Det som krävs är dock att: Du har ett pass som räcker 1 dag längre än planerad vistelse Du kan visa en returbiljett Du har alla nödvändiga dokument Du är vara vid god hälsa Du har tillräckligt med pengar för att klara din vistelse i landet Du lyckas övertyga tulltjänstemannen att du kommer lämna landet efter din vistelse är över. Du har ett fläckfritt förflutet Annars kan man bli nekad. Så även om ni ska jobba måste ni ha tillräckligt med pengar för att klara er vistelse. Är osäker på hur mycket som krävs för att bevisa att man klarar vistelsen men det är inte det ni budgeterat för. Har för mig att jag läst 16 000 någonstans. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Whistler - säsonga från januari?
Tillbaka
Topp