Whistler

Towa

Ny medlem
Whistler
Hej!! Vi är några tjejer som ska till Whistler i slutet av januari och skulle behöva boende. Är det nån som har en sängplats över nånstans eller kanske vet vars vi kan ringa.

Whistler
Tjena Towa!!
Jag håller oxå på att ladda för Whistler i vår, e grymt sugen!! Dessvärre har jag inte heller ngt boende men tänkte aktivera mitt letande i dagarna. Kommer oxå dra över i slutet av januari. E hemst sugen på att dela med några sköna människor så är ni intrreserad att försöka hitta ngt ihop så hör gärna av er!
/Jennifer

Whistler
tja tjejer, läget är så här, det är inte så enkelt att få tag på boende i whistler, eller jag har haft svårt när jag har varit där i alla fall, man får ligga i en hel del för att lösa det, men vill man så kan man, jag har ett par emailadresser.
för att leta lägenhet eller hus eller liknande kan ni gå på www.whistlerquestion.com
det är en liten lokal tidning som finns på internet oxå, det finns annonser i den. på internetsidan går ni sen på classifieds på översta raden och sen 6505 apartment/suites for rent. tror att tidningen kommer ut på fredagar och annonserna läggs ut på torsdag kväll lokal tid, dom är 9 timmar efter oss. och som jag har upplevt det har det varit viktigt att hugga så fort man bara kan. leta upp nån whistlerkarta på internet så ni ser hur det ser ut, det går bussar hela vägen upp till emerald estates, pemberton ligger längre norrut och funkar om man har bil eller nån att åka med fast det kanske inte är så kul om man vill hålla på att gå ut och festa och så. vet inte riktigt om det funkar att leta boende hemifrån men den men det är värt ett försök.
bästa vandrarhemmet i whistler är shoesting lodge, kolla deras hemsida på www.shoestringlodge.com, ganska dyrt att bo där men allt i whistler är rätt dyrt, från shoestring är det gångavstånd in till byn och rummen är rätt fräscha. det gäller dock att boka tidigt.
om ni vill vara nåt i vancouver och sova över där kan jag rekommendera hostelling international downtown, ni kan leta upp det på internet, vancouver är en jävligt schysst stad också tycker jag, bästa stället jag varit på. lycka till och är det nåt ni undrar över som jag kanske kan hjälpa till med så får ni skriva.

Whistler
Åk en månad tidigare istället, och åk då inte till Whistler utan Red Mountain istället. Då få ni gärna dela lya med mig och min kompanjon. För dryga fem tusen får per månad får ni, förutom förstklassigt sällskap, boende med kokvrå, liftkort och frukost alla dagar. Helt enorm deal! Dessutom ingår skjuts till och från backen. Det finns två platser kvar i vårt rum, men han vill säkert hyra ut fler...

Vi hörs
//David

Tillbaka
Topp