Wide eller inte

Wide eller inte
Kanske blir i största laget men.. ös bara. Jag kör i ett par för stora 11or (44or) nu.. Kör vanliga sized boards hela tiden, kör bara.. Centrera booten i bindningen ordentligt bara.. Så länge du inte har astight stance så funkar det.

Wide eller inte
Beror ju på vilka boots du har! Yttermått, kantighet osv
Salomon t ex (modell vet i fan va bror min hade) gick inte alls för booten var inte rundad i hälen, mina flow funkade kanon trots samma storlek.

Wide eller inte
haha.. Dom packade ut sig sjukt mycket, därför dom är stora nu..väntar på nyyaahaaa.Och när jag säger förstora menar jag inte att jag har typ size 9 och tog ett par 11or you stupid. Beror ju på hur brett du står också, och vinklar. Jag skulle inte kört wide i alla fall, beror på vilken längd du ska köra också. Sen är ju alla här inne eurocarvers också och tycker att du ska ha 258 waist med size 9 boots.. Kan ju vara bäst att ha wide ändå, men det är lätt att stirra sig blind på siffrorna också

Senast ändrad:
Wide eller inte
Man behöver ju knappast vara eurocarvare för att uppskatta att ha en bredd på brädan som gör att du inte behöver bekymra dig över att tårna ska släpa i när du svänger.

44:or på en Custom funkar säkert bra till att sladda runt mellan hopp och rails i parken, särskilt om du har ett par bindningar med schyssta tåramper, men om du är sugen på att köra lite skärande svängar i hög fart är det stor risk att bredden blir ett problem.

Jag tror att du blir mer nöjd om du letar upp en bräda som ligger runt 26 i midjan.

Wide eller inte
Hej,

Ser att många redan svarat, men bara för att bygga på även med min erfarenhet. Jag har mest åkt på burton-brädor, och däribland 2 custom. Man måste förstås ta hänsyn till vilken längd på brädan som man använder sig av och kolla upp midjemåttet på den aktuella längden. Min kusin har en Custom 164 och storlek 45 och det går förstås bättre än om han hade haft en custom kring 159, tyvärr hade han ändå behövt en bredare bräda.

Jag rekommenderar att gå upp på en mid-wide eller wide om man har storlek 44 och uppåt! Supermodel är lite bredare än en vanlig bräda, så den kanske kan vara ett alternativ annars.

/Rob

Wide eller inte
Har för mig att en RIKTIG carvingbräda är rätt så smal men å andra sidan står man väl med typ 30 graders vinkel eller nåt ;-)

Om man har möjlighet så kan man prova med bootsen i bindningarna och sätta brädan på ett bord eller en plan yta. Därefter testa hur mycket man måste vinkla brädan innan tårna tar i...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp