Wingfoil 2023

Wingfoil 2023
Jag har en yngre kollega som försöker få med mig på det där... Han håller till i Lomma/Bjärred. Han påstår att det är lättare och smidigare än både Windsurfing och Kite, håller du med om det?

Wingfoil 2023
Jag har en yngre kollega som försöker få med mig på det där... Han håller till i Lomma/Bjärred. Han påstår att det är lättare och smidigare än både Windsurfing och Kite, håller du med om det?
Kul! Klart du ska köra då!

Vet inte så mycket om kite, men både grunderna i windsurf och wingfoil går att lära sig i lättvind på en stor bräda, så det är insteget är ganska jämförbart i svårighetsgrad. Jag skulle däremot säga att det krävs mer träning för att komma till nivån där man kan plana på windsurf än vad det krävs för att åka på foilen med wingfoil.

En stor, stabil foil och en stadig bräda gör det lätt att fixa balansen efter att man har lärt sig hantera wingen i lättvind, och foilen är lite som en inbyggd motor som är mycket lättare att starta och sätta fart på än en liten windsurfingfena.

Smidigt utrustningsmässigt är det helt klart!

World Cup I House Sande plus Cold Hawaii games. Race och freestyle på bägge ställena
Nice!

Tillbaka
Topp