Work and Travel Company, ris eller ros?

Hysteria

Ny medlem
Tjo!
Jag har letat runt lite i forumet och har sett att detta ämne endast har nämnts några gånger så därför tänkte jag starta en egen tråd för det :).

Jag har tänkt att till hösten ta mig till Kanada och säsonga på någon utav landets många skidorter. Till mig hjälp har jag funderat på att anlita ett företag som heter Work and Travel Company (www.worktravelcompany.se). Detta företag erbjuder hjälp med visum, jobb, flygresa, boende mm. Är det någon som har några erfarenheter av W&T som de vill dela med sig av så skulle jag vara mycket tacksam!

Jag skulle säga att det inte är värt att betala för Work and Travel, just för att du kan ordna dom sakerna själv ist för att betala extra för att dom ska göra arbetet åt dig.

Tror också det är bättre att fixa allt själv. Tycker det är bättre att ha känslan av att ha kontroll över allt själv + att det blir lite av ett äventyr :)

Jag har en kompis som åkte med Work & Travel till Kanada för ett år sedan och är hur nöjd som helst. Visst det kostade kanske en slant extra, men den hjälpen hon fick kändes värt var enda krona plus att hon fick jobbet klart innan hon stack. Tror hon hade en interju eller nåt innan det var klart, men hon jobbade på en skidort och kunde åka när hon va ledig, hon tyckte det var perfekt.

Så för min del blir det nog Work & Travel och vintersäsongen nu till november.

Hoppas vi ses där :)

Jag och en kompis till mig tänker nog köra Work Travel till Kanada i november. Det känns som om det är bra att köra med dem eftersom de fixar allt åt en inklusive jobb som \"E-l-l-a\" sa. Man får en lista när man har bokat på alla andra som ska med så vi kanske hörs av!
Troligtvis så åker vi till Whistler men det kan bli var som egentligen.

Tillbaka
Topp