www.backcountry.com någon som har någon....?

BLOODLUST

Ny medlem
jag skulle bara vilja veta om någon har någon erfarenhet av internet beställningar från U.S.A
s.k shipping costs osv och om man får rätta stuffsen utan krångel..
har funderat ett tag på att beställa ett eget ihopplockad litet paket men är osäker på att grejjerna kommer fram och om dom nu gör det om dom är i gott skick och rätta grejjerna..
har själv inte så bra minnen från beställningar från andra länder.. (Tyskland etc.)
men det är så jäkla billigt att köpa från U.S.A så jag funderar verkligen på att köpa det jag valt ut..
bräda, bindingar + boots..

så om någon har beställt från backcountry.com eller liknande affärer från U.S.A så kan ni gärna öppna era hjärtan och skriva ner vad ni tycker...

tack!

jag beställde skidor från backcountry,com och priset blev en tusing dyrare än här, men o andra sidan fick jag mina lagg inom 3 dar (ups express) , mitt råd är att kolla upp om det verkligen blir billigare och är det värt det... jag pröjsade ca 1300 för frakt o tull. om jag minns rätt.

Köpte en jacka från backcountry.com för 3 veckor sen , jag tog judasfrakt och det tog prick 7 dagar.
När allt var betalt hadde jag tjänat runt 1500:- mot att köpa samma jacka i Sverige.
Jag kommer garanterat att beställa från BC igen.

Lycka till !

jag köpte SPY goggles...

bara strul.. massa tid och dyrare än i sverige.. blev det tillslut..

man kanske skall läsa lite mer noga om fraktkostanden på små paket... hua!!

/kalle

Jag har inte heller någon erfarenhet av backcountry.com men funderar starkt på att köpa ett komplett arcteryx skidställ nu till julen. det blir grymt billigt nu när dollarn är så låg och allt. men är osäker på hur det blir med tull och moms. någon som vet hur det är om man känner nån i usa och skickar till honom, som sen får skicka det till Sverige som gåva!?

gåva funkar inte egentligen, men skriv vad det innehåller (en billig träningsoverall, eller hur) och vad det kostar typ 1000kr istället för 800$ så kanske dom skiter i att öppna det och låter det passera med tull på den där 1000-lappen istället... sitter nämligen med ingefär samma problem... ortovox x1 får man ju för 1800kr!!

Tillbaka
Topp