Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
www.sport-conrad.de
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="iceman71" data-source="post: 1006236" data-attributes="member: 141917"><p>Tack för era råd!</p><p></p><p>Jag vände mig till min lokala favoritbutik som fixade det på stört. Jag har handlat mycket där tidigare och kommer att fortsätta med det. Just alpina skidor hade jag aldrig tänkt köpa där, oavsett om SC fanns eller inte, eftersom de inte har de skidor som jag ville ha. Jag köpte förresten pjäxor där för ett år sedan, vilket gjorde det lite lättare att be dem hjälpa till.</p><p></p><p>Men nog kan jag hålla med om att det är lite konstigt att man tvingas ta hjälp av en lokal förmåga efter att man beställt från en konkurrent på nätet. Däremot så spelar det ju ingen roll om det är SC eller någon annan betydligt dyrare nätbutik. Kan inte tyskarna ställa in bindningen utan "pjäxan i hand" så kan ju inte en svensk motsvarighet göra det heller, även om de tar dubbelt så mycket betalt för skidorna. Lite konstigt att man säljer skidor på nätet när man ändå förväntas ta hjälp av en lokal butik för att ställa in bindningen (om man inte själv jobbar i branschen).</p><p></p><p>Nog för att jag förstår att det finns risker med en dåligt inställd bindning, men det är riskabelt med ett felaktigt monterat cykelhjul också och hur många lämnar in sin cykel för att fixa en punktering. Tror nog skidbranchen håller de sina om ryggen genom att inte bifoga beskrivningar. Shimano har en annan attityd och låter oss själva avgöra om vi vill ta risken att montera någon detalj själva efter att ha läst dokumentationen på deras hemsida.</p><p></p><p></p><p></p><p>/Iceman71</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="iceman71, post: 1006236, member: 141917"] Tack för era råd! Jag vände mig till min lokala favoritbutik som fixade det på stört. Jag har handlat mycket där tidigare och kommer att fortsätta med det. Just alpina skidor hade jag aldrig tänkt köpa där, oavsett om SC fanns eller inte, eftersom de inte har de skidor som jag ville ha. Jag köpte förresten pjäxor där för ett år sedan, vilket gjorde det lite lättare att be dem hjälpa till. Men nog kan jag hålla med om att det är lite konstigt att man tvingas ta hjälp av en lokal förmåga efter att man beställt från en konkurrent på nätet. Däremot så spelar det ju ingen roll om det är SC eller någon annan betydligt dyrare nätbutik. Kan inte tyskarna ställa in bindningen utan "pjäxan i hand" så kan ju inte en svensk motsvarighet göra det heller, även om de tar dubbelt så mycket betalt för skidorna. Lite konstigt att man säljer skidor på nätet när man ändå förväntas ta hjälp av en lokal butik för att ställa in bindningen (om man inte själv jobbar i branschen). Nog för att jag förstår att det finns risker med en dåligt inställd bindning, men det är riskabelt med ett felaktigt monterat cykelhjul också och hur många lämnar in sin cykel för att fixa en punktering. Tror nog skidbranchen håller de sina om ryggen genom att inte bifoga beskrivningar. Shimano har en annan attityd och låter oss själva avgöra om vi vill ta risken att montera någon detalj själva efter att ha läst dokumentationen på deras hemsida. /Iceman71 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
www.sport-conrad.de
Tillbaka
Topp