Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
www.sport-conrad.de
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Bear-Mtn" data-source="post: 125879" data-attributes="member: 43539"><p>Jag skulle snarare vilja säga att det är nytt till inköpspriser (för svenska ÅFs).</p><p>Som exempel kan jag ta ett par Rossignol Scratch BC med bindning. Den svenska butiken kan köpa dem för 3997kr från Rossignols Svenska Generalagentur, samtidigt kan man från Conrad köpa samma skida fast med en annan binding (Marker M14 - som i mitt tycke även är snäppet vassare) för i runda slängar samma peng, och då ingår frakt och montering. Hur det kan komma sig har jag svårt att förstå. Dels måste det tyska inköpspriset vara lägre likaså den tyska momsen. För inte kan Sport-Conrad sälja sina skidor utan att tjäna pengar på det, sådana good-will tjänster existerar helt enkelt inte.</p><p></p><p>Sport-Conrad har förmodligen inte lika stor marginal som exempelvis Alpingaraget, men å andra sidan en mycket större volym. Det som är ennerverande är att de svenska butikerna skall envisas med att lägga på 87% på inköpspriset och kränga samma skida för 7500kr. Detta enbart för att butiksinnehavaren skall kunna spendera hela sommaren på en öde ö i Indiska Oceanen. Samtidigt kan man inse att det finns en riktigt stor prutmån i svenska butiker, speciellt med deras marginaler. Av erfarenhet så skall det inte vara något större problem att kapa åtminstone 20% på priset, så länge man är idogen och kommer med argumentet att det är billigare på internet. För allt en handlare vill är att sälja, inte sant?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Bear-Mtn, post: 125879, member: 43539"] Jag skulle snarare vilja säga att det är nytt till inköpspriser (för svenska ÅFs). Som exempel kan jag ta ett par Rossignol Scratch BC med bindning. Den svenska butiken kan köpa dem för 3997kr från Rossignols Svenska Generalagentur, samtidigt kan man från Conrad köpa samma skida fast med en annan binding (Marker M14 - som i mitt tycke även är snäppet vassare) för i runda slängar samma peng, och då ingår frakt och montering. Hur det kan komma sig har jag svårt att förstå. Dels måste det tyska inköpspriset vara lägre likaså den tyska momsen. För inte kan Sport-Conrad sälja sina skidor utan att tjäna pengar på det, sådana good-will tjänster existerar helt enkelt inte. Sport-Conrad har förmodligen inte lika stor marginal som exempelvis Alpingaraget, men å andra sidan en mycket större volym. Det som är ennerverande är att de svenska butikerna skall envisas med att lägga på 87% på inköpspriset och kränga samma skida för 7500kr. Detta enbart för att butiksinnehavaren skall kunna spendera hela sommaren på en öde ö i Indiska Oceanen. Samtidigt kan man inse att det finns en riktigt stor prutmån i svenska butiker, speciellt med deras marginaler. Av erfarenhet så skall det inte vara något större problem att kapa åtminstone 20% på priset, så länge man är idogen och kommer med argumentet att det är billigare på internet. För allt en handlare vill är att sälja, inte sant? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
www.sport-conrad.de
Tillbaka
Topp