Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
www.sport-conrad.de
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Yatzy" data-source="post: 226144" data-attributes="member: 66533"><p>Jag har under hösten beställt skidor och lite annat från sport-conrad.</p><p>Har bara gott att säga.</p><p></p><p>Först och främst har de bra priser. Om du hittar ett paket med skidor, bindningar och skor som du vill ha så lär du göra en riktigt bra affär.</p><p></p><p>Du bör veta vad du vill ha. Samma sak gäller väl i och för sig om du handlar på vilken intersport eller stadiumbutik som helst i Sverige. Du kan prova att mejla om du vill ha råd om val av grejer. Sortimentet är stort.</p><p></p><p>Du måste veta om grejerna passar dig eftersom du inte kan prova pjäxor eller hjälmar som i en vanlig butik (ok jag vet att jag är övertydlig här ;-D).</p><p></p><p>Trots vrakpriserna så har jag fått bra och personlig service. Prompt information t.ex. när transcievern som jag beställt ännu inte fanns i lager. Jag hade också beställt ett skidpaket med en bindning som blev slutsåld. Då frågade de mig vad jag skulle ha grejerna till och kom utifrån mitt svar med förslag på en annan bindning som jag fick ett bra pris på. I efterhand kan jag säga att detta var mycket lyckat och att jag nog fick en bättre setup än den jag från början hade tänkt.</p><p></p><p>Grejerna kom väl förpackade i en rejäl låda och kördes ut till min dörr, ändå var frakten prisvärd. Tror att leveransen tog 4-5 dagar till Umeå.</p><p></p><p>När jag packade upp visade det sig att det blivit ett missförstånd och att fångremmar för 20 euro som jag hade velat lägga till inte fanns med i ordern. Däremot ett set extra hälhöjare värda ungefär lika mycket. När jag skrev ett mejl igen och föreslog att jag skulle skicka tillbaka hälhöjarna för ett byte mot fångremmar så svarade de bara att de tog på sig misstaget, att jag skulle behålla hälhöjarna, att fångremmarna var på väg free of charge och att jag skulle ha så kul med mina nya grejer.</p><p></p><p>Som ni förstår har jag haft ganska mycket korrespondans fram och tillbaka med conrad och det har alltid varit glada miner trots att de säkert har det väldigt hektiskt med beställningar just nu. Uppfriskande med ett företag som fortfarande tycker att kunden alltid har rätt. Hur ofta får man ett sådant bemötande i en svensk butik? Någon kanske skulle invända att jag i slutändan fick vänta länge och att jag inte fick vad jag beställde men det kan jag acceptera i och med att jag hela tiden fått ärlig och uppriktig information och bra kompensation. Det brukar ju alltid bli slut på lagret när det är billigt och jag slapp i alla fall stå och knuffas som när det är rea i en vanlig butik.</p><p></p><p>Ja när man beställer skidor efterfrågas hur lång skon är utvändigt och var man vill ha bindningen monterad. Mitt skidpaket var fint monterat men det är ju inte så svårt att få till med K2 som har inserts, färdiga gängade monteringshål.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Yatzy, post: 226144, member: 66533"] Jag har under hösten beställt skidor och lite annat från sport-conrad. Har bara gott att säga. Först och främst har de bra priser. Om du hittar ett paket med skidor, bindningar och skor som du vill ha så lär du göra en riktigt bra affär. Du bör veta vad du vill ha. Samma sak gäller väl i och för sig om du handlar på vilken intersport eller stadiumbutik som helst i Sverige. Du kan prova att mejla om du vill ha råd om val av grejer. Sortimentet är stort. Du måste veta om grejerna passar dig eftersom du inte kan prova pjäxor eller hjälmar som i en vanlig butik (ok jag vet att jag är övertydlig här ;-D). Trots vrakpriserna så har jag fått bra och personlig service. Prompt information t.ex. när transcievern som jag beställt ännu inte fanns i lager. Jag hade också beställt ett skidpaket med en bindning som blev slutsåld. Då frågade de mig vad jag skulle ha grejerna till och kom utifrån mitt svar med förslag på en annan bindning som jag fick ett bra pris på. I efterhand kan jag säga att detta var mycket lyckat och att jag nog fick en bättre setup än den jag från början hade tänkt. Grejerna kom väl förpackade i en rejäl låda och kördes ut till min dörr, ändå var frakten prisvärd. Tror att leveransen tog 4-5 dagar till Umeå. När jag packade upp visade det sig att det blivit ett missförstånd och att fångremmar för 20 euro som jag hade velat lägga till inte fanns med i ordern. Däremot ett set extra hälhöjare värda ungefär lika mycket. När jag skrev ett mejl igen och föreslog att jag skulle skicka tillbaka hälhöjarna för ett byte mot fångremmar så svarade de bara att de tog på sig misstaget, att jag skulle behålla hälhöjarna, att fångremmarna var på väg free of charge och att jag skulle ha så kul med mina nya grejer. Som ni förstår har jag haft ganska mycket korrespondans fram och tillbaka med conrad och det har alltid varit glada miner trots att de säkert har det väldigt hektiskt med beställningar just nu. Uppfriskande med ett företag som fortfarande tycker att kunden alltid har rätt. Hur ofta får man ett sådant bemötande i en svensk butik? Någon kanske skulle invända att jag i slutändan fick vänta länge och att jag inte fick vad jag beställde men det kan jag acceptera i och med att jag hela tiden fått ärlig och uppriktig information och bra kompensation. Det brukar ju alltid bli slut på lagret när det är billigt och jag slapp i alla fall stå och knuffas som när det är rea i en vanlig butik. Ja när man beställer skidor efterfrågas hur lång skon är utvändigt och var man vill ha bindningen monterad. Mitt skidpaket var fint monterat men det är ju inte så svårt att få till med K2 som har inserts, färdiga gängade monteringshål. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
www.sport-conrad.de
Tillbaka
Topp