Ytmaterial i skalkläder
Efter många olika skalkläder av varierande kvalité har jag bestämt mig för att investera i ett riktigt bra ställ att använda året runt men frågan är vad man ska titta efter. Av erfarenhet tror jag att de flesta med en hyfsad pelare över har en täthet som håller för det mesta men det som jag undrar mest över, vilket ytmaterial lämpas sig bäst för en långvarig DWR som nog är det största problemet. Ett blött plagg är ett kallt plagg även om det inte går igenom. Finns det sämre och bättre varianter?
Tittat på toppställen både från Salomon, Helly, Peak, Sweet osv
Positiva eller negativa erfarenheter av dessa eller andra mottages tacksamt?
Ang membranet så har ju många tillverkare gore-tex eller motsvarande egen variant.(ex HH)
Är det något att tänka på här.
Något som förbryllar mig oxå är att det finns förvånansvärt få byxor med en rejäl bib.
Låga byxor måste ju kombineras med en jacka där det går att knäppa ihop för att inte förfrysa sig eller få in snö. Är det en modegrej eller är det bara jag som inte fattar?
Produktbeskrivningarna på nätsidorna är ju minst sagt bristfälliga så hoppas på lite kommentarer här istället.
Väl mött//P
Tittat på toppställen både från Salomon, Helly, Peak, Sweet osv
Positiva eller negativa erfarenheter av dessa eller andra mottages tacksamt?
Ang membranet så har ju många tillverkare gore-tex eller motsvarande egen variant.(ex HH)
Är det något att tänka på här.
Något som förbryllar mig oxå är att det finns förvånansvärt få byxor med en rejäl bib.
Låga byxor måste ju kombineras med en jacka där det går att knäppa ihop för att inte förfrysa sig eller få in snö. Är det en modegrej eller är det bara jag som inte fattar?
Produktbeskrivningarna på nätsidorna är ju minst sagt bristfälliga så hoppas på lite kommentarer här istället.
Väl mött//P