Ytterligare en jävel som vill ha brädtips

• Trådstartare Trådstartare IngemarH79
  • Start datum Start datum
I

IngemarH79

Guest
Tjena vi börjar med det väsentliga
185cm lång
90-95 kg
45 under foten
27 år
stancen har jag inte kollat men jag har bakfoten lite framåtvinklad och främre foten desto mer, inte direkt unikt kanske..

Jag började med bräda i våras mest på skoj för att skidföret var så kasst. Fastnade för det och tänkt nu skaffa mig en schyst bräda. Jag känner att jag kommer att avancera ganska snabbt i åkningen då man har åkt skidor i 20år och då inte en vecka i Sälen ;)
Åker inte bigjump eller pipe. On/off-pist är det som gäller, gärna med feta skär och bra med fart.

Vill gärna ha tips på längd, bredd, cm stance samt hur styv & vridstyv bräda jag bör skaffa (1/10?). Hur dämpad bör den vara?
Har kollat på hyfsat styva mellanbreda brädor runt 165-170 med 25.5 till 27cm midja. Har redan införskaffat ett par Burton Ion (st.12) dojor och Flux Super Titan (st. L) bindningar. Vad har ni för konkreta brädtips och råd.

Har själv dina stats och jag kör på en Extrem Enlight 165:a

Jäkligt nöjd med den brädan den är styv och väldigt fart stabil, inte direkt något för parken men underbar på resten av berget. Har kört med ION 11.5 och det funkade bra. Så det är en bräda jag varmt kan rekomendera

...

http://www.burton.com/ProductDetail.aspx?pid=3

Burton Baron ES (168/26,3) skall du ha... då och endast då kommer du att bli nöjd, när det kommer till Burtons brädor iaf.. nått annat kan jag inte nått om..

168cm skall du nog ta och skaffa dig.. eftersom du kör mest i pisten och utanför..

skulle du vilja leka och jibba lite så skulle jag rekommendera 164.an eller tom 159.an (då blir den ju mer lätthanterlig och får en mjukare känsla)

MEN som sagt .. Burton Baron 168cm det är ditt val.. storfot :)

44 - 25,6 till 26,0
45 - 26,1 till 26,5 denna är ju som sagt 26,3cm...
46 - 26,6 till 27,0

Perfekt :) sen e den bra till din vikt :) och åkstil

ride ON

/Pinn

IngemarH79:

Vart fick du tag på dina bindningar och vad kostade de? Är intresserad av ett par likadana (samma modell och storlek).

Tack,
/K

Tillbaka
Topp