Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Ytterligare en skidresa förstörd pga mina knän. Vad göra? (nu med video)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="wertigo" data-source="post: 1084876" data-attributes="member: 153108"><p>Hej!</p><p>Jäkligt trist att höra!</p><p>Jag skulle gissa, utan att egentligen ha några som alls belägg för det, att det ovanan som sätter käppar i hjulet. Du skriver att du dessutom åker rätt aggressivt.</p><p></p><p>Låt mig göra en jämförelse med mig sj; jag hade knappt sprungit innan jag för 3 år sedan bestämde mig för att springa milen. Så jag sprang 2-3 ggr i veckan, från att innan dess aldrig sprungit. Det tog ett par veckor innan knäna strejkade rejält. Min lösning där och då, var att ta tag i en sjukgymnast som jobbade på att bygga upp styrkan i och framförallt ikring knäna. Men även höften. Mer styrka och stabilitet, helt enkelt. Jag tänker att det kanske är en liknande lösning som skulle göra dig nytta. </p><p></p><p>Samtidigt så känner jag igen mig i att det är skillnad på sjukgymnaster och sjukgymnaster. </p><p>Om du bor i GBG-området, så kan jag tipsa om Sportrehab inne i centrala GBG. De är kunniga och hjälpte mig senast när min rygg trilskades.</p><p></p><p>Må väl,</p><p>Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="wertigo, post: 1084876, member: 153108"] Hej! Jäkligt trist att höra! Jag skulle gissa, utan att egentligen ha några som alls belägg för det, att det ovanan som sätter käppar i hjulet. Du skriver att du dessutom åker rätt aggressivt. Låt mig göra en jämförelse med mig sj; jag hade knappt sprungit innan jag för 3 år sedan bestämde mig för att springa milen. Så jag sprang 2-3 ggr i veckan, från att innan dess aldrig sprungit. Det tog ett par veckor innan knäna strejkade rejält. Min lösning där och då, var att ta tag i en sjukgymnast som jobbade på att bygga upp styrkan i och framförallt ikring knäna. Men även höften. Mer styrka och stabilitet, helt enkelt. Jag tänker att det kanske är en liknande lösning som skulle göra dig nytta. Samtidigt så känner jag igen mig i att det är skillnad på sjukgymnaster och sjukgymnaster. Om du bor i GBG-området, så kan jag tipsa om Sportrehab inne i centrala GBG. De är kunniga och hjälpte mig senast när min rygg trilskades. Må väl, Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Ytterligare en skidresa förstörd pga mina knän. Vad göra? (nu med video)
Tillbaka
Topp