Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Ytterligare en skidresa förstörd pga mina knän. Vad göra? (nu med video)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="supercross" data-source="post: 1085322" data-attributes="member: 49234"><p>Jag häller med att carving med extrema vinklar är/kan vara påfrestande för knäna. Bikeaholic bör vara smärtfri när han ska träna/lära carving tekniken för att inte dra på sej någon kronisk inflamation.</p><p></p><p>Dock vidhåller jag att en smalare pistskida är att föredra framför en bred offpist skida för att lära sej carving, detta för att kunna få till en bättre position på skidorna.</p><p>I pist får man vinkla upp ett par breda och långa skidor ganska rejält för att kunna få till en skärande sväng + att en högre fart behövs.</p><p></p><p>Bikeaholic det man kan se på din film visar att du har ett flyt i din åkning och med ett par lektioner med en duktig skidinstruktör så kommer du kunna åka bättre än många som har åkt betydligt mer än du.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="supercross, post: 1085322, member: 49234"] Jag häller med att carving med extrema vinklar är/kan vara påfrestande för knäna. Bikeaholic bör vara smärtfri när han ska träna/lära carving tekniken för att inte dra på sej någon kronisk inflamation. Dock vidhåller jag att en smalare pistskida är att föredra framför en bred offpist skida för att lära sej carving, detta för att kunna få till en bättre position på skidorna. I pist får man vinkla upp ett par breda och långa skidor ganska rejält för att kunna få till en skärande sväng + att en högre fart behövs. Bikeaholic det man kan se på din film visar att du har ett flyt i din åkning och med ett par lektioner med en duktig skidinstruktör så kommer du kunna åka bättre än många som har åkt betydligt mer än du. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Ytterligare en skidresa förstörd pga mina knän. Vad göra? (nu med video)
Tillbaka
Topp