Yxig åkning eller?

Ace_DG

Aktiv medlem
Yxig åkning eller?
Tänkte eventuellt drista mig till att beträda klassisk Pillan-territory, dvs Yxbacken i Norrköping nu i veckan. Kan det va nåt? Kan man fördriva en kväll där, eller ska jag styra tegen mot fösta bästa sportsbar istället?
Hur är off-pisten?
Guiderna?

...skämt åsido, är det nån vits att packa en liten trunk extra?

/Ace, ever going, ever skiing, dårå...

Yxig åkning eller?
Det är klart att du kan fördriva en kväll i Yxbacken! Dock inte Månd-Tisdag då är det stängt på kvällen. Backen är i riktigt bra skick, "vi är inte bort skämda med det annars" backen är ju inte direkt lång! så det kan kännas som det blir mycket åka lift.......dock inga köer. Förövrigt en bra backe att hålla igång i.

Så det är bar å åk! www.yxbacken.nu

/Jonas

Yxig åkning eller?
Åkningen i Yxbacken är grym. Så här bra har backen inte varit på flera år. Med tanke på att det är så bra liftkapacitet (inga köer) får man ju lika mycket åkning i benen på en timme i Yxbacken som på vilken annan skidort som helst. Själv klämmer jag en timme varje måndag och torsdagkväll innan jag hämtar ungarna på skidträningen, perfekt terapi för en kontorsråtta.

Fast du kan lämna lavinsändaren hemma....

/kontorsslaven

info http://www.yxbacken.nu

Yxig åkning eller?
"Övriga dagar endast dagtid."

Nja... Vill inte vara hårt dömande och kalla det felaktigt, men nog har de kvällsåkning ons-fre:

Öppettider 02/03:

Måndag Klubbträning
Tisdag Klubbträning
Onsdag 13-21
Torsdag 18-21
Fredag 13-21
Lördag 10-16
Söndag 10-16

Yxig åkning eller?
Prima!

Har det alltid genuint kvällstråkigt på bortaplan, och under ett antal vintrar har ju inte anblicken av Yxbacken uppmuntrat till...just nånting faktiskt. Men ok, jag packar trunk och baby-lagg, dvs SL-carvers (...snor garbbens nåra dar!), Små grunkor för små berg.

Tack allihopa!

/Ace

Yxig åkning eller?
När man hör eran beröm över yxbacken blir man ju sugen på att åka dit imorrn, trots att jag är precis hemkommen från Romme..

Yxig åkning eller?
Jag ska själv dit idag och slipa lite på min telis tekning. Backen är som det sagts ovan i grymt skicka och snö har dom. Det är t o m en stor hög uppsprutad i mitten av backen. Tyvärr håller inte Big Jumpet så hög klass men Leifa (hustomten) verkar inte anstränga sig så mycket...

Kul att höra att det finns lite folk härifrån också...

Yxig åkning eller?
Fast nu är det nog rätt smörig åkning. Åtminstone i Kisa var det nåt liknande vattenskidåkning som gällde idag. Eller har ni det kallare i Norrköping?

Tillbaka
Topp