zakopane, polen

Bizz

Medlem
zakopane, polen
Av någon anledning har gänget som jag och min familj normalt åker med tittat lite i riktningen zakopane, polen i år.
Så jag undrar förstås om det är nån som har varit där som kan berätta lite om stället?
 
zakopane, polen
Hej.

Var i Zakopane i juli. Då man är inbiten skidåkare hörde jag mig lite för om hur det kunde tänkas vara vintertid, och det enda jag kunde lura ut var att det var ganska mycket folk och få liftar. Jag har ingen aning om sanningshalten i detta, men det såg inte ut att vara nån gigantisk liftapparat som kunde tänkas dra igång. Fanns dock en hygglig kabin som lyfte rätt bra med folk. Annars är det ett bra ställe, vi stannade två nätter på väg söderut. Det är billigt att dricka bärs (Okocim regerar) och äta. Ganska hyffsad shopping. Tänk inte öststat, tänk alpby fast billigare och mindre hippt. Men det vore sweet med nån som ville dela med sig av skidåkarerfarenhet därifrån.

Erik
 

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp