Zell Am Ziller - Zillertal arena

erikberg06

Medlem
ja kanske ingen jätte spännande tråd, men undrar vilka som brukar åka hit till zell am ziller och vad dem tycker. Själv har jag åkt hit i snart tio år i rad. brukar vara där runt vecka 8, :)

Åkte dit i 5 år innan det blev byte. Hintertuxer Gletscher är ju skönt som bara den, Mayrhofen funkar ju det med. Skönt ställe helt enkelt, men mycket bilåkning.

Trollskogen under en viss sittlift i Zillertal Arena kräver att man hittar, men om man gör det, it's heaven!

ja jag kan stället ganska bra och off-pisten under sittliften där är helt unbderbar. men som sagt hittar man inte kan man komma ganska fel. Gillar även att det är enkelt att ta sig till exempel gerlos

hur långt i liften menar dudå? kanske man får ta och pröva någon gång, den går ju ganska marknära på sina ställen.

Hmmm, inte alltför långt från toppen. Det är inte det lägsta stället, men mest lutning i landningen, och det är ju det som räknas :)

jaså ja det låter ju gött. får se om jag pröver :P
har du tips på något ställe man kanske inte har sätt innan? :)

om du åker dit igen kan jag iaf tipsa dig om ett skönt åk bakom resturangen scnitzel alm (tidigare sport alm, men nu döpt efter deras enorma schnitslar)
menom du åker ner bakom så går det en rodelbana där man kan hitta några roliga vägar vägen leder visserligen utanför lifterna men vi kommer tillbaka till vårt hotell så det funkar för oss

Har någon varit i eller runt Avoriaz? också ett helskönt ställe enligt mig har varit där två år nu och jag gillar det stark:)

Tillbaka
Topp