Zermatt

• Trådstartare Trådstartare dieckhoff
  • Start datum Start datum
Zermatt
Har bott i Zermatt och kan helt klart rekommendera det. Mest snösäkra stället i alperna.
Det går även att bo i Täsch, 5 km från Zermatt, men det är lite "off". Billigare iaf.

För boende, kolla:
http://www.zermatt.ch/de/page.cfm/zermatt_matterhorn/zermatt_intern/wohnungen_zermatt

För jobb, kolla:
http://gemeinde.zermatt.ch/news/jobs/

Ett hett tips är att kunna flytande tyska. Franska och Italienska är en klar bonus, men oftast inte nödvändigt.

Drar du dit finns risken att du aldrig kommer därifrån... Det är såå bra!

Senast ändrad:
Zermatt
Jag och en kompis är intresserade av zermatt men inte kollat upp vad boende o så ligger på, är de lika dyrt som verbier?

MVH Alex

Zermatt
Tja!

Jag har sökt jobb på alla existerande skidskolor i Zermatt utom en nu!

Resepolare vore helt klart najs, och ännu bättre att ha någon att bo med.

Hör gärna av dig!

Zermatt
Jag bor i zermatt mer eller mindre üret om , nu är det skitsvürt att fixa lägenhet om man inte är loaded, vad jag föreslür är att kolla upp jobben som är linkade ovan sedan hitta ett du gillar och sedan brukar du fü lägenhet genom jobbet..

krisplan är ju att bo pü Hostel i början och flytta in hos nügon som har plats över, gü till Pappela Pub/northwall/sparkys där brukar svenskar hülla till.

pratar inte själv tyska flytande men de underlättar fruktansvärt mkt om man gör..

lycka till

Zermatt
haha, tack för tipsen. vill inte behöva ta till krisplanen men tro inte att jag inte är redo att göra det, jag kommer stå där i vinter, utan tvekan. log lite åt tanken att se mig själv glida in på sparkys (vad det nu ser ut som) och ragga upp nån random -nisse från svedala, "äre lungt om jag flyttar in hos dig älle?"

Zermatt
först å främst tjena felix ses vinter hahah!

Jodå det är som fille säger är skit svårt med boende men får man ett jobb så brukar de fixxa boende!
tyvärr ska jag bo med lillebror i vinter annars hade vi kanske kunnat fixa en hörna=)
oftas löser det sig, ska ner på min 4 säsong till zermatt i rad, så väl nere kan jag alltid hjälpa till, men oftas funkar det att stå med ledsna ögon på north wall, papperla eller sparkys, men testa gärna nellys me, bodde i stort sätt i den baren förra året.
hoppas det löser sig så ses vi säkert i underbara Zermatt

Zermatt
Är lite halvsugen på Zermatt, men pratar ingen tyska...däremot talar jag franska åtminstone halv-flytande, men det är ju i den tyska delen =/. Hur är Zermatt jämfört med Verbier, vad gällande offpiståkningen och så? Pisterna på pistkartan såg ju lite mesigare ut i jämförelse, men bra höjd är det ju.

Är det bara svenskar?

Zermatt
Zermatt och verbie är typ helt olika enligt mig, Verbie är överdriven rikemans by där alla äger ett chalet och bara massa svenskar ryskar osv.. Zermatt är mer blandat och skidåkningsmässigt så är Zermatt inte alls lika offpist Hypat som Verbie vilket gör att man kan få bra offpist åkning även några dagar efter dump.

Zermatt
Zeramtt är fett men sen så kanske pisterna är lite extrmare i verbier men vem fan åker pist =)
fallhöjden är sjuk izermatt o som fille säger går det hitta mkt snö även 3 dagar efter dump ingen hets

Zermatt
Tjena! tänkte hoppa in på ett hörn lite sådär 4 år efter er!:D

Tänkte fråga om ni som kanske varit i Zermatt vet vilka man kan kontakta för säsongsboende där?

Tacksam för svar!

Mvh ludvig

Tillbaka
Topp