Zermatt

Zermatt
Var i Zermatt förra året. från Zurich tog vi tåg till en stad så nära zermatt som möjligt och därifrån bytte man till ett bergståg som tog en till byn zermatt. resan tog ungefär 4h har jag för mig.

att åka tåg är inte så dyrt, om man dessutom är 15 eller yngre åker man gratis med en förälder.

vi bad hotellet i förväg boka tågbiljetter då de vet hur tågen där nere fungerar och vad de billigaste alternativen är. så fråga ditt hotell om de kan boka tågresa och skicka hem de till sverige i ett enkelt postbrev.

kan se om jag hittar våra gamla biljetter, men hoppas inte för mycket

//Victor

ps. Tåg är det smidigaste sättet, kan tänka mig att bussa tar ett X antal timmar, betydligt mer än tåg, då tåg är snabbare (<3 swcheiz järnväg) och så kan man ta med mer packning och så sitter man gudomligt skönt.

Zermatt
Jag kollade lite på detta för en månad sen typ när jag försökte hitta billigare alternativ än kompisens 13000 kr resa (med halvpension) till Cervinia... skulle få ner priset till 10-11000 beroende på boende o mat (utan halvpension), men nej, givetvis är det ingen semester om man lagar mat själv enligt vissa... :/ Iaf kan man köpa ett pass för runt en 900 som ska gälla lite varstans, bla, om jag förstod det hela rätt, från Zurich till Zermatt och tillbaka. Du kan boka och läsa mer på: http://www.swisstravelsystem.com/userdata.php?passid=3

Tillbaka
Topp