Zillertal 3000

Emma-R

Ny medlem
Zillertal 3000
Är det nagon som sitter och ruvar pa intressant fakta om Zillertal omradet, Mayrhofen, Finkenberg etc?
Har blivit erbjuden jobb men vet inte vad man ska tro....verkar helt klart intressant, ---> det nyöppnande omradet Zillertal 3000 ska visst innehalla 450 km pist....=) + glaciärakning!!!

Allt av intresse är mer än välkommet - kanske till och med nagon med samma resplaner? /emma

Zillertal 3000
Hallo Emma,
Jag tycker att Zillertal är ett bra val. Särskillt i år när Mayrhofen- systemet är utbyggt. Innan tycker jag att det har varit lite väl överbefolkat där, men med tanke på att systemet nu är ihopbyggt med Lanersbach, som nästan var folktomt innan så jämnar forhoppningsvis liftköerna ut sig. Man har även bytt ut en del liftar i det gamla systemet i år till effektivare snabbare liftar. Glaciären (Hintertux) är inte med i det nya systemet, men liftpasset gäller där med och det går fort att ta sig dit med buss.
Sen har du ju även en del stora system längre ner i dalen som duger att åka i. Jag undrar lite vad du söker efter, men jag vet att detta stället duger för nästan alla.

Zillertal 3000
Kom precis hem från Zillertal.. Har du fått jobb där så måste du bara åka dit.. Har varit där i två vintrar på semester.. Grym åkning lite me folk jämfört med andra ställen grymt helt enkelt..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp