Freestyle Rymdgymnasiet?

Freestyle Rymdgymnasiet?
Jag kom in på freestyle (NIU) på rymdgymnasiet men är ganska kass på att åka skidor, förstår inte hur jag överhuvudtaget kom in :P
Funderar på om det är värt att gå där, ger ett skidgymnasium så mycket egentligen om man inte redan är bra?

Skulle va kul att få lite insider info om själva skolan också :)
Och hur är det med jobb efteråt?

Någon mer som tänkt sig att gå där? :)

Senast ändrad:
Freestyle Rymdgymnasiet?
Risken att du får något jobb känns ju inte direkt överhängande om du inte går en direkt yrkesrelaterade gymnasielinje(t.ex. bygg, el, frisör osv.).

I övrigt så antar jag att det är många som lär sig på plats. Vill du åka skidor så är det väl ett klockrent val.

Edit: Det är ju trots allt en skola, det vore ju fånigt om man redan innan måste kunna massor. Hade jag suttit i den situationen så hade jag nog hellre gått en annan linje.

Senast ändrad:
Freestyle Rymdgymnasiet?
Om du nu faktiskt inte kommer leva på skidåkning så tycker jag att det du ska fundera på är vad du sedan får för behörighet för vidareutbildning...
Av någon outgrundlig anledning kan man ju nu välja bort massa relevanta kurser bara för att man är en slapp jävel. Det är inte jättelustigt att inse när man är 22 att man kanske helt mot förmodan vill läsa handels eller någon ingenjörsutbildning och då behöva lägga ett år på komvux.

Gymnasiet är väldigt orelevant för en arbetsgivare med vissa uppenbara undantag, välj något du tror kommer bli skoj men se för fan till att du läser tillräckligt mycket matte, språk osv så att du sedan inte begränsat dig när det gäller vidareutbildning...

Freestyle Rymdgymnasiet?
Tror inte att jag kommer leva på att åka och även om jag gör det så vill jag ha en bra utbildning i reserv tills knäna sviker, så tänker inte välja bort troligen nödvändiga kurser bara för att slippa skolan så mycket som möjligt

Freestyle Rymdgymnasiet?
Tror inte att jag kommer leva på att åka och även om jag gör det så vill jag ha en bra utbildning i reserv tills knäna sviker, så tänker inte välja bort troligen nödvändiga kurser bara för att slippa skolan så mycket som möjligt
Jag kom in på freestyle (NIU) på rymdgymnasiet men är ganska kass på att åka skidor, förstår inte hur jag överhuvudtaget kom in :P
Funderar på om det är värt att gå där, ger ett skidgymnasium så mycket egentligen om man inte redan är bra?

Skulle va kul att få lite insider info om själva skolan också :)
Och hur är det med jobb efteråt?

Någon mer som tänkt sig att gå där? :)
Nästan 5 år senare, gjorde du det?

Tillbaka
Topp