Pow lr all Mountain?

Fredrichi

Medlem
Pow lr all Mountain?
Hejsan. Är ute efter en till bräda och främst då för att åka med i puder. Ska man satsa på en redelig powplanka lr har man roligare överlag på en all Mountainbräda?
Tacksam för svar. Mvh Fredrik

Pow lr all Mountain?
Har du en all mountain/pist bräda redan så är de t ju bara att köra på en puder bräda som tex jones mind expander eller burton leader board eller så :)

Pow lr all Mountain?
Om du bara åker puder så är väl bäst med en puder bräda. Den funkar ju pisten också. Hört att t.rice orca är populär lololol, (slutsåld typ överallt andra året i rad).

Jag är en mervin fanboy så jag skulle köpa libtech eller GNU.

Pow lr all Mountain?
Testa en Dupraz kanske? Jag impulsshoppade precis en sexfots eftersom dom har 30% off på fjolårsmodeller. Jag har velat ha en länge, men aldrig testat... ska bli mkt intressant detta.

Annars kör jag Rossi XV 167 och yes optimistic 154. Den lilla halvfeta är roligare i de flesta fören och flyter mkt fint i puder. XVn är bättre i hög fart och stökig uppkörd snö.

Pow lr all Mountain?
Jag har ju mest kört parkbrädor. Har en rome buckshot 151 nu. Dom brädorna jag sneglat på är väll
Nitro squash
Capita navigator
Jones mind expander.
Då jag inte är så lång vill jag ha en bräda runt 155.

Pow lr all Mountain?
Det kan ju knappast gå fel med en Jones Mind Expander tänker jag. Alla säger att den är bra. Squash har väl camber och är styvare som jag förstår det, men den får också bra recensioner.

Amplid verkar göra fina brädor och Koruashapes går bra i puder.

Hur mycket väger du?

Pow lr all Mountain?
Det kan ju knappast gå fel med en Jones Mind Expander tänker jag. Alla säger att den är bra. Squash har väl camber och är styvare som jag förstår det, men den får också bra recensioner.

Amplid verkar göra fina brädor och Koruashapes går bra i puder.

Hur mycket väger du?
Jag är 167 cm å väger runt 72 pannor.

Pow lr all Mountain?
En Mind Expander blir säkert jätte bra. Det finns väl i princip ingen som säger att de är dåliga. Har varit grymt sugen på att skaffa en själv. Det är nog ett säkert val.

Vill du ha en swallow tail kan du snegla på en Korua Shapes Dart 156. Korua Shapes är bra i puder och fungerar fint att köra fort och carving med. De finns bla på inlandet.se och kanske i någon butik i Stockholm tror jag.

Pow lr all Mountain?
Om jag tänkte som du så, och om det är din enda bräda så skulle jag kolla in müllair. Tyvärr är den för jefla ful i år, men den ska ju ändå vara täckt med snö hela tiden :) Har du en bräda för annat så är det väl fett att gå all in med puder bräda istället, lite bakfotssurf.

Tillbaka
Topp