xQubeZ
Aktiv medlem
Vad har ni med er i ryggsäcken under en heldag i skidbacken?
Diabetes typ 1 är det ja. Det är självklart ingen omöjlighet att ha det i fickorna på tex jackan. Händer att jag har dem där med. Men personligen tycker jag det är bekvämare att åka med en ryggsäck istället för att ha sprutorna + blodsockermätare i fickorna på tex jackan. Det bildas även en del kondens i fickor har jag märkt (även snordyra goretex pro kläder) vilket har lett till att jag tagit sönder en blodsockermätare vilket är lite irriterande. Sen så har jag ju alltid något sött att äta med o är också smidigt o bara dumpa det i ryggsäcken då. Men nej är verkligen inget måste att ha ryggsäcken men personligen föredrar jag det. Sen så att jag turade nästan alla mina skiddagar förra vintern gör ju att jag ändå måste ha med en ryggsäck så baserar ju lite min filosofi på det också.Eftersom ni nämner medicinska skäl blir man ju onekligen lite nyfiken på vad det skulle kunna vara som innefattar att inte jackfickor räcker när man åker i ett pistsystem med nära hem. Eftersom @xQubeZ nämner sprutor så antar jag att det är diabetes? Eftersom en nära anhörig har just diabetes och ofta åker utan ryggsäck så blir jag ju då också lite nyfiken på vad det är som inte får plats i innerfickan på jackan?
Senast ändrad: