Ny bräda

goofybowl

Medlem
Ny bräda
Hej,

Åkt 2 säsonger men endast hyrt bräda men ska nu köpa en till mig själv. Åkt mkt skidor innan och vet vad jag vill göra. Är ute efter en lekfull bräda som funkar till både pisten och parken. Är inte ute efter att åka så snabbt som möjligt utan mer leka runt på vägen ner. Vill inte ha den billigare på marknaden men inte heller något över 4500kr.

Är 175 lång och väger cirka 70kg. Storlek 41-42 på skorna.

Tror 152-156 är rätt längd men är inte säker.

Kollat på:
Gnu Money
Capita Horrorscope
Gnu headspace
Ride Agenda
K2 Standard
K2 Broadcast
Burton Instigator
Nitro Cheap Thrills
Bataleon Disaster
Salomon Craft

Någon som provat de ovan?
Övriga förslag?

Senast ändrad:
Ny bräda
Den ser bra ut men finns bara wide på blue tomato och var väldigt dyr här i Sverige :(

Ebay? Jag köpte min där inför förra säsongen. Finns flera europeiska säljare. Bl.a. https://www.ebay.com/itm/Capita-Out...hash=item545700edd9:m:mXlJYOERB0uFqMSJBFcxAaQ

Under 4 lök är som hitttat. Kolla specen bara då den är rel. smal. Och kolla recensionerna på TGR och snowboardingprofiles vet'ja.

EDIT: Såg nu att du inte ville ha någon av dom billigaste modellerna men under 4500 kr. Nu är jag förvisso rätt färsk men min uppfattning är att det inte riktigt går ihop. Inte om du ska köpa lokalt i.a.f.

Senast ändrad:
Ny bräda
När jag tänker på de billigaste så tänker jag typ Burton ripcord eller andra brädor runt 3000.

Men Salomon Craft eller Gnu Money.
Vad tror ni om de? Eller är det instegsbrädor?

Vill bara försäkra mig att brädan jag köper håller i ett antal år och inget man ”växer ur” eller begränsar en efter en säsong :)

Ny bräda
Ebay? Jag köpte min där inför förra säsongen. Finns flera europeiska säljare. Bl.a. https://www.ebay.com/itm/Capita-Out...hash=item545700edd9:m:mXlJYOERB0uFqMSJBFcxAaQ

Under 4 lök är som hitttat. Kolla specen bara då den är rel. smal. Och kolla recensionerna på TGR och snowboardingprofiles vet'ja.

EDIT: Såg nu att du inte ville ha någon av dom billigaste modellerna men under 4500 kr. Nu är jag förvisso rätt färsk men min uppfattning är att det inte riktigt går ihop. Inte om du ska köpa lokalt i.a.f.

Vågar man beställa därifrån och vilken storlek tror du passar mig bäst?

Ny bräda
Såg att den fanns på lännasport nu med rea i 156cm.

Hade 156cm passat mig som är 175 och väger 70?

Ny bräda
Beställde en Capita Outerspace living 156 med Union Flite Pro bindningar.

När det gäller längden så vågar jag säga varken bu eller bä. Fick så mycket olika råd inför mitt köp, åsikterna om brädlängd verkar gå isär en hel del.

När jag köpte min OSL blev jag rekommenderad Burton Malavita, Union Contact Pro eller Salomon District och jag valde till slut Salomon District. Såhär i efterhand kanske jag borde valt något styvare och mer responsivt men jag har å andra sidan utvecklats rätt fort så helt fel kombo kan det inte ha varit.

Union Flite Pro verkar vara primärt park-orienterade och kanske är i mjukaste laget för övrig åkning men det lär ju märkas. Och i början är det ju alltid lite trial & error med utrustningen. Oavsett så om man går efter tillverkarnas egna flexrating så är bräda och bindningar hyfsat lika så det kanske passar utmärkt.

Ny bräda
När det gäller längden så vågar jag säga varken bu eller bä. Fick så mycket olika råd inför mitt köp, åsikterna om brädlängd verkar gå isär en hel del.

När jag köpte min OSL blev jag rekommenderad Burton Malavita, Union Contact Pro eller Salomon District och jag valde till slut Salomon District. Såhär i efterhand kanske jag borde valt något styvare och mer responsivt men jag har å andra sidan utvecklats rätt fort så helt fel kombo kan det inte ha varit.

Union Flite Pro verkar vara primärt park-orienterade och kanske är i mjukaste laget för övrig åkning men det lär ju märkas. Och i början är det ju alltid lite trial & error med utrustningen. Oavsett så om man går efter tillverkarnas egna flexrating så är bräda och bindningar hyfsat lika så det kanske passar utmärkt.

Alright, ja vi får väl se, enligt alla rekommendationer ska jag ha nånting mellan 152-162 typ, får det lär väl passa, sist jag hyrde bräda hade jag en äldre burton 162.

Skönt att den kom ut ikväll på rea på lännasport, väldigt bra timing :)

Tillbaka
Topp