Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tack PeterGrattis Courmayeur, en underbar pärla i Italien med fantastiska "hak i backen (magiskt)" stora offpist möjligheter, litet koncentrerat system för alla åktyper, inga varma lyxliftar utan "the real thing" liftar där man blir blöt när det regnar och genomfrusen vid vindTa kabinen upp sedan har du 2-3 bra skiduthyrnings ställen efter ca 200m strax efter du gått under 6stols liften, Det finns även en stor uthyrning vid foten av kabinen i byn, men det är inte lika smidigt att byta utrustning där som uppe i systemet. Njut och glöm inte prova de små pizzorna på Le Tunnel. OBS! i Italien får man betala en kuvertavgift på de flesta restaurangerna så bli inte förvånad om notan är på €1-3 extra / person när du skall betala
OkUtbudet på plats bör (kör själv med eget så har ingen riktig hyrkoll) vara bättre än hemma i Svedala + möjligheten att byta om du vill testa annat material när du är på plats. Detta är ett Freeride Mekka med seriösa skidåkare och glassiga italienare så jag tänker att utbudet är därefter. Många Svenskar vi träffade flög från Skavsta till Bergamo och sedan hade de hyrbil och hyrde utrustning på plats, flertalet var mycket seriösa åkare som ville maxa en weekend i det vita guldet, så du borde vara lugn![]()
Maila eller ring dem och boka den utr. du önskar. Antar turistbyrån kan hjälpa dig med kontaktuppgifter och har de inte rätt grejor så lös det innan du åker. Finns inget värre än att åka och oroa sig för utrustningen.Ok
För var inne på en av hyrställena och Blizzard Brama CL var det närmaste Freeride
därav undran
Köpte ett par Head Monster 88 och nya Tyrolia attack.Maila eller ring dem och boka den utr. du önskar. Antar turistbyrån kan hjälpa dig med kontaktuppgifter och har de inte rätt grejor så lös det innan du åker. Finns inget värre än att åka och oroa sig för utrustningen.
En liten undran. Om du tyckte att Brahma var för lite freerideaktiga, hur är då Monster 88 mer freeride?Köpte ett par Head Monster 88 och nya Tyrolia attack.
Härligt med lite skidåkning...
Kommer jag få tag på lämpliga freeride tror du eller bättre o ta det hemma?
Bra poängEn liten undran. Om du tyckte att Brahma var för lite freerideaktiga, hur är då Monster 88 mer freeride?
Ja alltså man får ha vilka skidor man villBra poäng
Funderade vidare och det hade varit helt ok med Blizzard med sina 88 mm i midja. Nog jämförbara med Headen?
Bra med ett par allmountain som komplement till storslalomskidorna..
Nu fick jag en bra deal och slipper fundera på om Blizzarden eller free-ride finns.
Så kan man ju ändå kanske hyra ett par freeride om det skulle bli mycke nysnö..
Eller om vi åker med Luca eller Massimo.![]()
Beror på vad man menar med pistskidorJa alltså man får ha vilka skidor man villHängde inte med bara. Monster 88 är väl ganska lika klassiska pistskidor i sin konstruktion också?
Längden borde ju inte vara några problem? 193cm åker jag inte på hur mycket snö det än ärNja
Är det 2-5 dm snö så börjar det bli jobbig med ett par storslalom skidor. Både längd o midja gör att man får ha en skön bakåtvikt, annars skär man ned hela vägen o yr runt.. Kan rekommendera tävlingsskidor/racing i hårdare pistade backar.. Andra underlag får man mycket mer ut av andra lagg.
Hej!jag var i courmayer för ett tag sedan och vi hade en bra vecka med sol men inte så jättebra med snö. MEN det löste vi ändå. vi hyrde en guide en dag och åkte upp till valle bianco. alltså andra sidan av valle blanche från chamonix sidan. där knallade han iväg med oss. han tog med oss på en promenad på ca 30 min och sen åkte han ner med oss tillbaka mot coyrmayersidan. där var åkningen så pass hög så snön var fantastisk även då den legat ett bra tag och men hans kunskap om vindar och annat så fick vi en bra puder/offpistdag och faktiskt till ett rimligt pris.
övrigt så gillade jag även pisterna då de är bra varierade och sen ska man aldrig klaga på italien då deras ostar, skinkor å korvar på afterskin alltid visar livet från den bästa sidan![]()