Pillard
Aktiv medlem
BMT94 vs Enforcer93
Det är lite stiltje i forumet så jag testar att fylla på lite. Mitt nuvarande quiver saknar egentligen en skida, en lätt turskida som ändå ger njutbar åkning nedför. Den senaste planen nu är att lösa detta genom att byta ut ett av paren mot en lättare variant bara. Jag har tunga puderskidor (Bibby) för all typ av åkning i alperna bredvid pisten. Jag har sen ett par Enforcer 93or för svensk fjällåkning och även piståkning i alperna eller åkning bredvid pisten när det inte snöat på ett tag. Bibby och Enforcer kompletterar varandra väl får man ändå säga. Mitt problem uppstår i att jag saknar turskidor. Dock vill jag gärna slippa att ha tre par och funderar därför på om jag skulle kunna byta ut E93 mot BMT94? På det sättet skulle jag ju kapa 700 gram ca per fot. Då skulle jag helt plötsligt ha en helt ok turskida. Men kan BMT94 matcha Enforcern i allround resortåkning i Sverige och även högfartsåkning i alppister och uppkört i alperna? Finns det någon här som råkar ha testat båda och kan jämföra? Jag tycker att Enforcern funkar väldigt bra men den är kanske i mjukaste laget. Hade jag haft onödigt mycket pengar hade jag bytt ut Enforcern mot något ännu tyngre och styvare i samma breddklass och köpt ett par ZeroG 95 som rena turskidor.