Obligatorisk verifiering? Varför kan ni inte ha den som ett val,så säljare eller köpare själva får fråga sin säljare/köpare att ideltifiera sig? Obligatorisk utesluter en massa folk,&skapar en norm om att alla (alla som får vara med) är svenska medborgare&har smartphones&giltiga personnummer&sånt.känns lite som kontantlösa butiker,så jäkla osynliggörande för dom som är i utkanten av att passa in i systemet(jag känner flera papperslösa,folk med skyddad identitet eller med utlänskt personnummer&andra som inte kan ha bank-id,men som är peppade skidåkare!eller bara min 78årige far som aldrig skulle kunna använda bankID,men endå surfa in på freeride&bli peppad)
Jag har sålt&köpt grejer på freeride&usidan&happyride i snart tjugo år,&efter några medelanden eller sms så skickar jag gärna iväg det jag sålt utan att jag fått betalning,köparen betalar när den fått paketet.det har kanske skitit sig nån gång eller två eller tre men för mig är det en miljon gånger viktigare att fortsätta skapa känslan av att vi alla är i samma gäng,att inte misstänkliggöra folk&att försöka få folk att känna sig välkommna.
Så enklaste är ju att ha det som ett fritt val,är säkert många som vill använda sig av det&då är det ju super,bara inte d bli obligatoriskt tycker jag.
Det är supertråkigt när nån drygar sig&lurar nån på pengar eller prylar,men vi få lista ut andra sätt att lösa det tycker jag.
Azum.