Smartklocka för alpin åkning

• Trådstartare Trådstartare Arn
  • Start datum Start datum

Arn

Medlem
Någon som har tips på bra smartklocka för alpin åkning? Har en Huawei watch GT som tyvärr saknar förvalt träningsprogram för skidåkning så jag får välja annat program och den kommer antagligen inte förstå när jag åker lift utan betrakta detta som imponerade höjdstigning

Jag har en Tag Heuer klocka. Det går jättebra att åka skidor med den på armen. Den är så smart att den drar upp sig själv och visar vad det är för tid på dagen och datum i månaden.
Smart så det räcker för att jag skall kunna åka skidor med glädje.

Vänta nu, måste man ha klocka för att kunna åka skidor?
Då har jag verkligen missat nåt, för jag har superkul när jag åker utan klocka och telefon och tänk vilka höjder jag kan komma upp i då om jag har sånt i backen... galet..

Jag har en Fenix 6X Pro. Jättenöjd. superbra service via Garmin också om man har några frågor.
Använder den mest till cykling (landsväg/gravel) men tanken är att den ska vara min vän på toppturerna också så man kan lägga in rutterna i förväg och spåra vart man åkt :)

Dessa smartklockor är ganska dyradovk.

Är det någon som har Huawei watch GT2 som testat skidåkning?

Om du köper en Fenix 5 X Pro (tror jag) så får du de flesta funktioner som i en Fenix 6 men med mycket sämre batteritid (halva tiden ca). Den är inte speciellt dyr nu i alla fall. Jag har för mig annars att man kan köra utförsåkning via Strava-appen i en apple-watch? Så om Strava finns till Huawei så funkar det säkert där också. Men du få kanske inte data från lika många sensorer som i en Garmin?

Jahapp, verkar tveksamt om man får tag i en smartklocka med skidåkning inför första resan, då får välja annat träningspass. Vad exakt gör skidprogrammet?

Jahapp, verkar tveksamt om man får tag i en smartklocka med skidåkning inför första resan, då får välja annat träningspass. Vad exakt gör skidprogrammet?
Det mäter allt det som den mäter när du cyklar eller springer men översätter din prestation till alpin åkning. Vo2 max mäts dock bara när man gör "vanliga" sporter. Löpning, cykling med sensorer etc. Vilken data är du ute efter?

Tillbaka
Topp