Topptur Städjan

Topptur Städjan
Hej.
kan tyvärr inte följa med men vill tipsa om Nipfjället. Hela sidan till höger ( sett nedifrån) är i stort sett åkbar. Lättillgängligt och varierat. Jag tycker Nipfjället bjuder på bättre åkning.
God tur!

Topptur Städjan
Synd att du inte kör efter nyår då är jag där. En fråga som någon kanske kan svara på. Hur jobbigt är det att ta sig upp på Städjan/Nipfjället utan tech/randonné bindningar? Har bara kört offpist genom att skråa från liften eller med skoter.

Topptur Städjan
Det är görbart att boota upp i pjäxor, lite beroende på snödjup. Vi gjorde en tur för några år sen. Då var vi bara två av typ 8 som hade grejer, de andra gick. Tog lite tid men ingen dog av utmattning.

Edit: gäller städjan.

Topptur Städjan
Det är görbart att boota upp i pjäxor, lite beroende på snödjup. Vi gjorde en tur för några år sen. Då var vi bara två av typ 8 som hade grejer, de andra gick. Tog lite tid men ingen dog av utmattning.

Edit: gäller städjan.
Tack, då blir det inga större problem.

Topptur Städjan
Synd att du inte kör efter nyår då är jag där. En fråga som någon kanske kan svara på. Hur jobbigt är det att ta sig upp på Städjan/Nipfjället utan tech/randonné bindningar? Har bara kört offpist genom att skråa från liften eller med skoter.
Nipfjället är också görbart. Pjäxor över axeln, skidor på ryggsäcken och powerboots på fötterna fixar biffen.

Topptur Städjan
Skall till Idre på slutet av v2 och tänkte tura Städjan och/eller Nipfjället. Om jag tolkar rätt tråden, så är snösituationen sådan att det går att åka bägge? Om någon har turerna som gpx-filer (eller liknande) som man kan ladda på sin klocka så tar jag gärna emot.

Topptur Städjan
Ska till Lofsdalen hela v3, så om du är kvar där även till v3 @henrirn , kan vi försöka köra tillsammans om du är sugen! Antingen Städjan eller mer åt Lofsdalen till. Ska vara ca 50 cm i terrängen, men är ju bra att få höra från någon som känt på snön också.

Tillbaka
Topp