Skidfilm!?

Skidfilm!?
Jag känner att jag behöver en uppdatering av skidfilmer att repeat-kolla på. Så, vad har det gjorts för grymma skidfilmer senaste åren, som ni kan rekommendera? Jag föredrar skön känsla framför spin-kavalkader. Brukar återkomma till tidiga Free Radicals, Swedish Posse-filmerna, Claim, Global Storming, TGR (pga storabergsåkning), Apocalypse Snow-trilogin och en del amerikanska filmer från ca tidigt 90-tal, Blizzard of Aahhs etc.

Skidfilm!?
Jag fortsätter med lite fler favoriter, är i serieformat och inte film. Hoppas det är ok även om trådskaparen frågade efter film.
Chris Bentchetlers Chasing El Niño är grym

Även Sean Pettits Keep your tips up är klart sevärd

Skidfilm!?
Varför är alla skidfilmer så pretentiösa nu för tiden? Vad hände med rock'n'rollen och åklädjen i Free Radicals och I de gamla Robotfood-filmerna (Snowboard)? Nu för tiden ska det handla om "search for the endless nature and beyond" gärna med något känslomässigt dravel om hur svårt liv man haft (som professionell välbetald skidåkare). Avgå alla

Skidfilm!?
Varför är alla skidfilmer så pretentiösa nu för tiden? Vad hände med rock'n'rollen och åklädjen i Free Radicals och I de gamla Robotfood-filmerna (Snowboard)? Nu för tiden ska det handla om "search for the endless nature and beyond" gärna med något känslomässigt dravel om hur svårt liv man haft (som professionell välbetald skidåkare). Avgå alla
Håller med! Jag kollar inte på skidfilmer längre. Alla dagens filmer är så otroligt välproducerade och snygga men så jävla tråkiga. Det är ingen glädje kvar, bara coola slowmotion klipp på helt bisarra trick utför klippor.

Freeride world tour är räddningen. Också helt sjuka trick utför klippor men det är iaf rock n roll å glada miner.

Skidfilm!?
Om du gillar en lite mjukare vibe rekommenderar jag “Valhalla” från Sweetgrass – stor fokus på stämning och natur. Du kan faktiskt se den på RedBullTV. Vill du ha mer renodlad freeride, kolla in “Few Words” med Candide Thovex – massor av inspirerande åkning utan överdrivet många spinkavalkader. Perfekt för en härlig repeat-koll!

Tillbaka
Topp