[Artikel] Skidorterna i Norge öppna över jul och nyår

Redaktionen

Aktiv medlem
IMG_7934-1000x667.jpg

Den norska regeringen och Folkehelseinstituttet (FHI) meddelar att skidanläggningarna i landet kommer att kunna öppna och hålla igång skidåkningen över jul och nyår. Vad som sker efter nyår är aningens mer osäkert. 

Läs hela artikeln:

Någon som vet hur det är med möjligheterna till liftburen offpist i Hafjell och Kvitfjell?

Någon som vet hur det är med möjligheterna till liftburen offpist i Hafjell och Kvitfjell?
Brukar inte vara några direkta offpist-orter dom där, har inte hittat så mycket själv men jag är mer pistsmiskare. Skeikampen som ligger i närheten har nog bättre möjligheter speciellt när det nyss har dumpat, där har jag glidit omkring i fluffet några gånger utanför backarna. Pratade med en lokal guide i liften i Hafjell som rekommenderade skeikampen om man skulle åka offpist, men det gäller att ha koll på vart. Finns säkert mer kunnigt folk här och där.

Brukar inte vara några direkta offpist-orter dom där, har inte hittat så mycket själv men jag är mer pistsmiskare. Skeikampen som ligger i närheten har nog bättre möjligheter speciellt när det nyss har dumpat, där har jag glidit omkring i fluffet några gånger utanför backarna. Pratade med en lokal guide i liften i Hafjell som rekommenderade skeikampen om man skulle åka offpist, men det gäller att ha koll på vart. Finns säkert mer kunnigt folk här och där.
Tittade på en bild av berget där, ser ut att vara massor med fina ytor, och begränsat med skog - vilket jag tycker är bra (så slipper jag köra in i ett träd!:)).
Lite låg fallhöjd dock.
Har man gemensamt liftkort med Hafjell/Kvitfjell?
1639406420092.jpeg

Tittade på en bild av berget där, ser ut att vara massor med fina ytor, och begränsat med skog - vilket jag tycker är bra (så slipper jag köra in i ett träd!:)).
Lite låg fallhöjd dock.
Har man gemensamt liftkort med Hafjell/Kvitfjell?
Visa bilaga 14227

Man hade gemensamma kort förr men det slutade dom med för några år sedan. Hafjell/Kvitfjell har dock samma. Väl värt ett besök en dag iaf :). Åker men en weekend så hinner man med alla tre orterna.

Tillbaka
Topp