Revelstoke 21/22!!

HedvigT

Medlem
Revelstoke 21/22!!
Hejhej!

Jag och min kompis André planerar att dra till Kanada (Revelstoke) i vinter för att göra vår första säsong! Vi letar därför boende/tips/andra som också är intresserade.

Vi är två 20-åringar som tycker att skidåkningen är prio ett, men fest är också kul o öl är också gott:)) I övrigt är vi väldigt snälla och glada, så var inte rädda för att höra av er!

/Hedvig

Revelstoke 21/22!!
Hejhej!

Jag och min kompis André planerar att dra till Kanada (Revelstoke) i vinter för att göra vår första säsong! Vi letar därför boende/tips/andra som också är intresserade.

Vi är två 20-åringar som tycker att skidåkningen är prio ett, men fest är också kul o öl är också gott:)) I övrigt är vi väldigt snälla och glada, så var inte rädda för att höra av er!

/Hedvig

Revelstoke 21/22!!
Tjabba, jag och min kompis (två 21 åringar från Sthlm) har samma plan som er! Vi var länge inne på att dra till St. Anton men nu när vi fått reda på att man kan ta sig till Kanada så bestämde vi oss för Revelstoke istället, vi båda åker mycket offpist och jag själv turar en del (ambitionen är att få min kompis att börja ta det seriöst också), dessutom tackar vi nog aldrig nej till en öl. Vi letar också efter boende! Adda mig på facebook så kanske vi kan snacka lite med varann och se om vi kanske till och med kan hitta boende tillsammans.
Allt gott!

Senast ändrad:
Revelstoke 21/22!!
Tjabba, jag och min kompis (två 21 åringar från Sthlm) har samma plan som er! Vi var länge inne på att dra till St. Anton men nu när vi fått reda på att man kan ta sig till Kanada så bestämde vi oss för Revelstoke istället, vi båda åker mycket offpist och jag själv turar en del (ambitionen är att få min kompis att börja ta det seriöst också), dessutom tackar vi nog aldrig nej till en öl. Vi letar också efter boende! Adda mig på facebook (Ville Amelin) så kanske vi kan snacka lite med varann och se om vi kanske till och med kan hitta boende tillsammans.
Allt gott!
Låter toppen!

Revelstoke 21/22!!
Tjena! Var där två säsonger sedan och kan verkligen rekommendera Alpine Inn. Ett mysigt motel där ett flertal svenskar bor. Ca 10 minuters buss från backen och ca 5 minuters promenad till centrum.

Revelstoke 21/22!!
Hejhej!

/Hedvig

Hej, jag har planer på att dra till Revelstoke i vinter och hoppas att nu när Kanada har öppnat inte stänger igen. Tänkt att vara där i 3-4 månader mitt fokus är att åka så mycket skidor som möjligt men tycker även det är kul med en öl eller två. Även jag söker några att dela boende med. Har förstått att det är svårt med boende och att man bör vara ute i tid.
Glömde skriva jag är 20 år. Skickar även ett PM

Revelstoke 21/22!!
Hej, jag har planer på att dra till Revelstoke i vinter och hoppas att nu när Kanada har öppnat inte stänger igen. Tänkt att vara där i 3-4 månader mitt fokus är att åka så mycket skidor som möjligt men tycker även det är kul med en öl eller två. Även jag söker några att dela boende med. Har förstått att det är svårt med boende och att man bör vara ute i tid.
Glömde skriva jag är 20 år. Skickar även ett PM
Kul!

Revelstoke 21/22!!
Vi hade ett rum för 4 personer. Något i stil med ”Two bedroom suite” och vi betalade strax under 5000kr i månaden var. :) Det finns även mindre rum för två personer och liknande, har dock inte så bra koll vad priset låg på där!
Har kollat lite på Alpine Inn men kan inte hitta på deras hemsida om det finns kök+tvättstuga för rummen att låna? Tänker om många säsongare bor där bör det ju finnas 😊

Revelstoke 21/22!!
Hej! Ännu en som är inne på att dra till Revelstoke i vinter! Är en 25-åring som efter universitetsstudier till slut ska göra sin första säsong, efter att ha velat göra det väldigt länge. Vill åka så mycket skidor som det bara går, försöker ge mig in i offpist och turskidåkning har gått en del kurser men inte haft chans att åka så mycket än.

Har tyvärr inte möjlighet att vara på plats förens i början av februari, är det någon annan som ska dit/tillbaka då? Letar folk att bo med, har mailat lite med Alpine Inn och det verkar fortfarande finnas boende.

/Erik :)

Revelstoke 21/22!!
Hej! Ännu en som är inne på att dra till Revelstoke i vinter! Är en 25-åring som efter universitetsstudier till slut ska göra sin första säsong, efter att ha velat göra det väldigt länge. Vill åka så mycket skidor som det bara går, försöker ge mig in i offpist och turskidåkning har gått en del kurser men inte haft chans att åka så mycket än.

Har tyvärr inte möjlighet att vara på plats förens i början av februari, är det någon annan som ska dit/tillbaka då? Letar folk att bo med, har mailat lite med Alpine Inn och det verkar fortfarande finnas boende.

/Erik
Hej Erik! Är det fortfarande aktuellt för dig att åka i februari? Jag kollar runt lite på vilka alternativ som finns så här tätt inpå säsongen och om du är på skulle vi kunna kolla tillsammans :) Jag ska ta ett career break från mitt jobb, har åkt mest pist men vill som du utvecklas mer i offpisten. /Jennifer

Revelstoke 21/22!!
Va där säsongen 17/18 då bode jag och polaren på powder springs inn med andra säsongare. Minns tyvär int va vi hyrde vårt dubbelrum för. Där finns de ett gemensamt kök för säsongare och en tvättstuga som man betalar med loonies.
Ski shuttle har ett stop precis utanför dörren där och finns pub i samma byggnad.

Revelstoke 21/22!!
Hej Erik! Är det fortfarande aktuellt för dig att åka i februari? Jag kollar runt lite på vilka alternativ som finns så här tätt inpå säsongen och om du är på skulle vi kunna kolla tillsammans :) Jag ska ta ett career break från mitt jobb, har åkt mest pist men vill som du utvecklas mer i offpisten. /Jennifer
Hej Jennifer, kul med en till som ska till Revelstoke!
Jajjemän, ska fortfarande åka. Jag har hittat ett boende med två andra från freeride, jag tror det är fullt tyvärr men kan kolla om det går byta till ett större rum.

Revelstoke 21/22!!
Halloj! Hur gick det för er att komma in i Kanada? Vad ordnade ni med innan avfärd, med tanke på corona?
Jag är inte där ännu men mina två roomates kom in i december, håller tummarna läget inte blir ännu värre så man kommer in med.
Lite meckigt är det allt, men om jag inte missat nåt så är det detta man behöver:
  • Negativt covid test från 72h innan ankomst i Kanada
  • Bevis på att man har minst 2 vaccindoser
  • Covidtest vid ankomst i Kanada
  • Karantänplan för 14 dagar om man testar positivt vid ankomst
Detta ska man fylla i online i deras system ArriveCAN, sedan så behöver man även fylla i eTA.

Revelstoke 21/22!!
Jag är inte där ännu men mina två roomates kom in i december, håller tummarna läget inte blir ännu värre så man kommer in med.
Lite meckigt är det allt, men om jag inte missat nåt så är det detta man behöver:
  • Negativt covid test från 72h innan ankomst i Kanada
  • Bevis på att man har minst 2 vaccindoser
  • Covidtest vid ankomst i Kanada
  • Karantänplan för 14 dagar om man testar positivt vid ankomst
Detta ska man fylla i online i deras system ArriveCAN, sedan så behöver man även fylla i eTA.
Yes det är samma som vi har hört också (dock osäker på hur nära inpå testet innan utresa måste vara)! Det gick annars superbra för oss att komma in, inga problem alls typ så länge man hade checkat av covid-grejer och visum! Vi behövde dock inte göra test i Kanada men numera verkar alla behöva göra det. Hoppas det funkar för er🤗🤗

Tillbaka
Topp