Bästa glaset vid flat light?

XXL online, tror de tog slut tyvärr.
Men det är "reornas tid" nu så håll utkik. T ex:
De finns kvar i några butiker men priset är inte längre 689 kr som jag vill minnas.

XXL online, tror de tog slut tyvärr.
Men det är "reornas tid" nu så håll utkik. T ex:
Tusen tack. Tyvärr var de där XM vilket jag aldrig har fattat mig på. Dottern har såna men de är ju för små t o m för hennes hjälm. Det är dessutom familjens enda persimon linser så man kan liksom inte ta de linserna till ett annat par Line miner ...de är inte dumma på Oakley. De fattar att alla som köper xm snart vill ha L. Jaja... Tack ändå. Snyggt "gogglat"

Hi pink iridium har varit bäst för mig. Eller gula. Men nu lånar ju alltid dottern hi pinken. Så........vad gör man?? Jag MÅSTE väl ha ett par nya antar jag??

Det blir nog xxl för 1049. Det är ett bra pris ändå. Eller så kikar jag bara efter linsen.

Senast ändrad:
Ja XM är små, instämmer. Fick lämna tebax ett par såna.
Du får gärna köpa ett par sådana här (se nedan) och och återkomma efter test... Har funderat på det själv. Kanske inte så eleganta men vem bryr sig om det handlar om liv&död (dvs en åkdag som annars riskerar att gå förlorad i dimman...).

Ja XM är små, instämmer. Fick lämna tebax ett par såna.
Du får gärna köpa ett par sådana här (se nedan) och och återkomma efter test... Har funderat på det själv. Kanske inte så eleganta men vem bryr sig om det handlar om liv&död (dvs en åkdag som annars riskerar att gå förlorad i dimman...).

Tyvärr de där får nog någon annan testa.. Jag har nog minst 8 par i förrådet varav 3 är Line miner L. Så egentligen behöver jag inga nya. Och det här med miljön och överkonsumtion. Men blev sugen på den där nya linsen och tänkte att jag kanske kan övertyga dottern att ta den där vita nya fina bågen och de gamla rosa linserna...hehe.. kanske baka in det lite.."Typiskt jag hittade de snygga bågarna, tyvärr har de inte den rosa linsen.. jaha hur gör vi nu då?"

Men det verkar svårt att bara hitta den linsen till Line miner L. Det verkar finnas någon som heter Snow prizm också?? Är det samma?

Är Line miner XL samma sak som det jag kallar L? Vilken jävla djungel. Och då försöker man ändå hålla sig till en enda modell för att det ska vara enkelt och kompatibelt. Att man ska kunna glida in i vilken sportshop som helst i hela världen och bara..... Hello need new lenses!!

Jävla utsugar Oakley, man blir ju sugen på att byta till spektrum en gång för alla De har ju iallafall miljövänliga bågar. Och juste när det känns svenskt!

Men det verkar svårt att bara hitta den linsen till Line miner L. Det verkar finnas någon som heter Snow prizm också?? Är det samma?

Är Line miner XL samma sak som det jag kallar L? Vilken jävla djungel.

Ja det är en djungel. Och jag tror också att de medvetet inte gör det lätt... Å andra sidan är det ju linserna som kostar, jag försöker hitta deals där ramen ingår så att man slipper byta linser. Känns bättre med en komplett reserv-goggle med sig i backen än en utbyteslins.
Har också funderat på om "Prizm Snow" är samma som "Prizm Clear", har fått det intrycket men är inte säker.

Köpte just hem ett par sådana, Prizm Clear. En ny linsfärg? Hittade ett par Line Miner med dem för 700 kr. De verkar nu vara Oakleys mest dedicerade lins för flatljus om man inte hittar HiYellow. Mycket riktigt ser de mycket lika ut HiPink (som vi också har hemma) men är kanske litet ljusare och inte "klara" utan mer lila än rosa. De har ingen "spegling" i glaset (HiPink skimrar litet, kanske det som de kallar Iridium) och på pappret klart större ljusinsläpp (64% för Clear vs 46% för HiPink). Vi får se, verkar ju lovande.

Se nedan, med graden av ljusinsläpp i högerkolumnen.

Visa bilaga 17110

Jag har kört med Oakley Prizm persimmon och Sapphire i några säsonger och tycker det fungerar riktigt bra. Täcker in de flesta förhållanden och lätt att byta glas.

Tillbaka
Topp