D
Deleted member 181568
Guest
-
-
Senast redigerad av en moderator:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lyfter hälarna? Och du frågar om carving? Nu är det dags att ta en skidlärare för en timme, eller två!Ok. Vad kan det typiskt vara för problem? Kan det vara att jag inte lyfter hälarna tillräckligt?
Och lyssna även på @pd , för dina frågor är omöjliga att svara på av de skäl som han anger.Ja visst ska göra det men vill ändå ha svar på frågorna.
Ja det är den direkta bieffekter att skidorna blir svårare att svängaFel uttryckt av mig. Hälarna sitter fint åtspända i pjäxorna. Det är nog mer det Trullen skriver, att belastningen ligger mkt på hälen pga att jag står bakåt mkt.
Men då är frågan, är det ett vanligt symptom att skidorna ”fastnar/skarvar” i baktill om man är baktung?
Det stämmer inte helt. Du kan ha bakvikt så skuldrorna tar i backen och fortfarande hålla fram händerna så dom syns. Alternativt köra backhoppningsstilen V-formation och allt, händerna syns inte trots ingen tillstymmelse till bakvikt. Bekymmer kommer däremot finnas i mängder med båda dessa orealistiska extremfall...Tips: Du ska alltid kunna se dina egna händer i skidglasögonen. Kan du inte det har du vikten för långt bak
Om du blir väldigt trött i benen så är det generellt ett tecken på att du gör något fel iaf... Det kan vara så att du gör allt rätt men blir trött ändå men det verkar mer troligt med det förraOm man får mkt träningsvärk i framsida lår, är det ett tecken på rätt eller fel teknik? Jag är tränad i övrigt.
Visst köpte herr Lodbrok ett par skidor på 169 cm? Jag sätter en peng på att SkidTurken = RagnarLodbrok.Ragnar Lodbrok?![]()
KaitsuH sa:Många gånger har mött typer, som använder namn som "Mjölner", "ThunderKing", "Bloodykill666", "Hellraiser" osv. Först har jag tänkt, att aj fan, hurudan skrämmande mördare skall jag möta på någon tomm parkeringsplats. Vågar jag ens köra dit? Men, nästan alltid har jag varit tvungen att skratta. Hur kunde jag säga det artigt: namnet har inte motsvarat utseendet.