Tips på lämplig bindning till en gammal Burton Custom med 3D

dvraptor

Medlem
Letar bindning till en Burton Custom 164W från gissningsvis 07-09, men visade sig inte vara helt lätt. Hittat ett ställe som kan sälja en Burton Freestyle med rätta 3D plattorna, tydligen är plattorna svåra att få tag på numera.

Länge sen jag åkte snowboard, men den bindningen känns i mjukaste laget (90kg), finns det något annat som kan passa?
Blir nog mest att plocka fram den när det finns lössnö men bör väl fungera hyffsat i uppåkt/pist också.

Funderar på att göra en adapterplatta av 10mm polykarbonat och köra på 4x4 eller 2x4 med M6 blindnitar, men misstänker att kan nog bli svårt att fästa den och få plats med hålen till plattan. Hittar mest såna lösningar till riktigt gamla prylar där hålen på brädan är mer utspridd.

Hur är det annars att modifiera medföljande platta: passa in i förhoppningsvis två hål och borra ett tredje , håller det? I såfall går det kanske att ta valfri bindning?

Gamla Burton 3d diskar passar de flesta nya bindningar som har fullstora diskar, ej minidisk eller liknande.

Letar bindning till en Burton Custom 164W från gissningsvis 07-09, men visade sig inte vara helt lätt. Hittat ett ställe som kan sälja en Burton Freestyle med rätta 3D plattorna, tydligen är plattorna svåra att få tag på numera.

Länge sen jag åkte snowboard, men den bindningen känns i mjukaste laget (90kg), finns det något annat som kan passa?
Blir nog mest att plocka fram den när det finns lössnö men bör väl fungera hyffsat i uppåkt/pist också.

Funderar på att göra en adapterplatta av 10mm polykarbonat och köra på 4x4 eller 2x4 med M6 blindnitar, men misstänker att kan nog bli svårt att fästa den och få plats med hålen till plattan. Hittar mest såna lösningar till riktigt gamla prylar där hålen på brädan är mer utspridd.

Hur är det annars att modifiera medföljande platta: passa in i förhoppningsvis två hål och borra ett tredje , håller det? I såfall går det kanske att ta valfri bindning?
Burtons Jr bindningar har samma storlek på discarna och dom säljer ju fortfarande 3d på jr brädor så det borde väl finnas? Letade på deras sida och hittade dock inga 🤔 Maila burton och kolla. Jag fick ett par hemskickade gratis sist jag köpte bindning.

Jag kör mission bindning på min gamla Burton Elite från 07. Sent på säsongen borde det gå att hitta hyfsat billigt. Eller kolla på marketplace? köpt helt ok äldre bindningar där.

Enligt Burton Sverige går det för tillfället inte att få tag på 3d discar som passar deras nyare bindningar.

Har kommit över discar som är större än dom som passar i exempelvis Freestyle och Mission.

Är det dessa som är Burtons gamla 3d diskar? 100mm ytter / 86mm innerdiameter. Skulle såna passa på en tex. en Union force?
IMG-2418.JPG

Tillbaka
Topp