Hur bra tål en shift MNC 13 ?
Intresse för topptur har ökat och funderar på att byta ut mina Tyrolia attack 13 bindning mot Shift mnc 13 på mina Kore105. Ekonomi och tid tillåter och motiverar inte ett par renodlade topptursskidor att ha vid sidan om.
Dock har man läst om en del barnsjukdomar på Mnc 13 som oroat mig lite. Dvs plötsliga släpp om man gör lite fetare drops, hopp etc. och att flera behövt skruva upp DIN till högre värde men ändå med osäkerheter..
Mina nuvarande attack 13 har varit trygga att hoppa runt med.
Har Mnc blivit bättre på de senaste årsmodellerna? Vad har man uppdaterat om man gjort nåt sånt?
Jag beräknar köra pist, liftburen offpist, park ca 60-70% av totala skidtimmarna per säsong.
Tacksam för era feedback och erfarenheter.
Mvh
Dock har man läst om en del barnsjukdomar på Mnc 13 som oroat mig lite. Dvs plötsliga släpp om man gör lite fetare drops, hopp etc. och att flera behövt skruva upp DIN till högre värde men ändå med osäkerheter..
Mina nuvarande attack 13 har varit trygga att hoppa runt med.
Har Mnc blivit bättre på de senaste årsmodellerna? Vad har man uppdaterat om man gjort nåt sånt?
Jag beräknar köra pist, liftburen offpist, park ca 60-70% av totala skidtimmarna per säsong.
Tacksam för era feedback och erfarenheter.
Mvh
Senast ändrad: